Eerste ervaringen in Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Denise - WaarBenJij.nu Eerste ervaringen in Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Denise - WaarBenJij.nu

Eerste ervaringen in Buenos Aires

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

14 Januari 2018 | Argentinië, Buenos Aires


Na een redelijk goede vlucht, redelijk in de zin van goed hebben kunnen slapen, ben ik ondertussen alweer 4 dagen in Zuid Amerika, Argentinië, Buenos Aires om precies te zijn ;)

De eerste dag dat ik aankwam, donderdag 11 januari 2018, vertelden veel Argentijnen dat het een van de heetste dagen was. Als eerst denk je, oke lekker ik kom uit de winter uit Nederland dus kan lekker in korte broek en slippers, maar het was inderdaad echt heel warm. Op het vliegveld had ik al redelijk snel mijn shuttlebus gevonden die mij naar het hostel zou brengen. Onderweg moesten we wachten in een halte, waar het best heel warm was. Ik had al,wel mij jas en vest uitgedaan, maar verder nog wel gewoon lange broek! Rond 12.00 smiddags kwam ik aan in het hostel en kon ik pas rond 14.00 uur in mijn kamer. Op het schema wat heel groot in hostel hing zag ik dat er om 14.00 uur een fietstocht was door de stad. De manier om mensen te leren kennen en gelijk iets te doen nadat je eigenlijk al een hele dag onderweg bent. Met een Franse jongen die ik had ontmoet op het vliegveld hebben we die fietstocht gedaan samen met nog iets van 15 anderen. Het was een superleuke groep, waarmee ik savonds al gelijk ging eten. Ik dacht op tijd in bed te kunnen liggen, maar we waren pas om 23.15 terug, wel een superlekker stuk biefstuk gegeten. Kleinste portie is 400 gram! Superveel, dus is ook zeker genoeg vooral als je eigenlijk al zin heb in bed ;) Op de kamer slaapt ook een Nederlands meisje, Sophie, zij gaat ook naar de Spaanse lessen. Dus vrijdag ging zij al in de ochtend naar school en ging ik nog een keer met een wandeltour een ander deel van de stad bezoeken, dit keer het zuidelijke gedeelte, genaamd La Boca.

La Boca is het historische gedeelte van de stad, waar vanaf de 19de eeuw veel immigranten vanuit Europa heen gingen om een nieuw leven te starten in het toen rijke en veelbelovende Argentinie. Ze wilden hun huizen bouwen en daarna gezellig maken met verf. Alleen hadden ze natuurlijk weinig mee kunnen nemen vanuit Europa. Dus vroegen ze bij elk binnenkomend schip in de haven of ze nog wat verf hadden en op die manier zijn de straten heel kleurvol. Op dit moment heeft de overheid vooral hele vrolijke kleuren gebruikt met het overschilden, maar dat zal vroeger waarschijnlijk niet zo zijn geweest.
De tango kom ook uit de tijd dat de immigranten hun keven startten in Argentinie. Het was eigenlijk een dans om verdriet te uitten en gevoelens te delen met elkaar. Op een gegeven moment was de tango verboden, omdat het associeert met de slechte tijd van de immigranten en de gene die toen de president was verbood de tango te dansen, zingen, en te spelen. Later toen mensen erachter kwamen dat mensen er ook mooi op konden dansen in Europ, vooral Frankrijk, werd de tango wel weer geaccepteerd en is het nu een bekende dans van Argentinie.

In de wandeltocht zijn we ook in het stadion geweest van La Boca juniors, een belangrijke club voor Buenos Aires, waar Maradonna ook erelid is geweest. Een leuk weetje van deze club is dat op een gegeven moment kleuren wilden voor het team tenue, een van de spelers zei: ik ga morgen naar de haven en het eerste schip wat binnenkomt met een vlag dat worden onze kleuren. Het eerste schip wat die volgende dag de haven invoer was van Zweden, vandaar dat de kleuren donkerblauw en geel zijn.
Tijdens de tocht hebben we ook gegeten, alleen alles hier is met vlees, dus het werd een lunch met vlees van de bbq. Ik had daar geen zin in dus kocht uiteindelijk pomelo water, en kreeg een empanada met kaas van iemand anders :) Ik had vlees genoeg gehad, dus dit was genoeg als lunch.

In de avond hebben we op het dakterras van het hostel gezeten tot het donker werd, en toen door naar het feestje in het hostel. Wel gezellig nu ik mensen heb leren kennen.

In het weekend was de zon weg. Ik had gezegd dat het wel iets cooler mocht zijn, maar helemaal geen zon en veel regen had ik niet gevraagd ;) In de ochtnd op zaterdag ben ik met Sophie, naar een park gegaan met de bus en daar gelegen. Toen we weer wat energie hadden zijn we naar een restaurantje gegaan, waar we echt superlekker hebben gegeten, broodje avocado en zalm, en een heerlijke limonade! Precies wat we nodig hadden. Daarna wilden we door de botanische tuinen lopen alleen onderweg erheen ging de kraan open in de lucht en stortte echt de regen naar beneden. We probeerden te schuilen bomen, zelfs de dikke grote bomen hielden het ter niet tegen. We hebben de straat over gestoken en waren echt helemaal verzopen in de warme regen :)
Tijdens het wachten hebben we elkaar weer wat beter lereen kennen en toen het droog genoeg was zijn we met de metro teruggegaan, en heb ik nu ook een OV kaart voor Buenos Aires. Op de terugweg kwam Sophie te Nederlandse meiden tegen die ze kenden en hebben we samen rijst met groente gegeten. Die avond was er een feestje in het andere hostel, ik ging mee maar de hele groep ging daarna nog door naar de club, daar had ik geen zin in. Dus ben ik zelfs teruggegaan en had ik meer energie dan Sophie de volgende dag en was op tijd wakker voor het ontbijt en in de middag zijn we naar Palermo gegaan om daar even frisse lucht te hebben en hebben we een heel leuk tentje gevonden met lekkere burgers. Helaas ging het daarna ook weer regenen en zijn we met de metro weer terug gegaan en een rustige avond gehad. Sophie heeft huiswerk gedaan met Jesper, Deense jongen waarmee zij als enige in de klas zit. Ik ben benieuwd voor morgen: hoe groot zal de klas zijn, op welk niveau begin ik en wie is de leraar. Ik heb zin om te beginnen, maar wie weet hoe ik erover denk na 1 week ;) Sophie heeft sommige dagen echt veel huiiswerk, dus ik ga het meemaken :)
Hasta luego!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Reisdagboek: beginnen bij Zuid-Afrika en stap 2 is Azie, China Volgende stap: Backpacken in Australie, Fiji, NZ en Bali! Huidige stap: Zuid Amerika

Actief sinds 14 Juli 2011
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 42952

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 10 September 2018

Around the world

22 Oktober 2014 - 10 April 2015

Down Under!

06 Maart 2014 - 11 Juli 2014

Nieuwe ervaring, nieuw continent: Azie

01 Maart 2012 - 08 April 2012

Letsitele (Limpopo) en Durban

17 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Step by step around the world

Landen bezocht: