Eerste weken langs de kust - Reisverslag uit Townsville, Australië van Denise - WaarBenJij.nu Eerste weken langs de kust - Reisverslag uit Townsville, Australië van Denise - WaarBenJij.nu

Eerste weken langs de kust

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

28 November 2014 | Australië, Townsville

Ik was gebleven bij mijn eerste ervaring met de Greyhound van Cairns naar Missionair Beach. De busrit was prima! Bij de stop in Mission Beach stond een klein busje klaar die ons naar het hostel reed, 20min in het regenwoud :p In het busje kennis gemaakt met Sam en Sophie uit Engeland en Babette en Chris uit Nederland. Het hostel lag echt in niemandsland, maar wel superlekker om even te relaxen. sMiddags bij het zwembad gezeten totdat het tijd was voor avondeten: couscous salade waarbij ik zelf avocado toevoegde. De twee stelletjes kookten samen, maar hadden ook samen boodschappen gedaan. Mijn eten was prima ;) geen pan aangeraakt en niet hoeven staan bij de warme kookpot ;) In de avond was er een gratis wijn avond bij de bar. we zijn daar met z'n 5en naar toe gegaan, de wijn was niets maar toch nog even gezellig daar gezeten. Volgende ochtend hebben we fietsen gehuurd en zijn we naar een berg gefietst waar we een wandeling konden doen in het regenwoud. Heel warm, maar wel gaaf. Grote spinnen gezien ;) en op de top (na ongeveer een uur zweten) een mooi uitzicht! Beneden de fietsen hebben we wilde mango's gegeten en de jongens hebben kokosnoten uit de boom gegooid en die hebben we open gekregen en gegeten! Cool! :) Op de terugweg langs cafeetje gefietst voor een welverdiend koud ijsje! En daarna door naar het hostel voor een duik in het zwembad! sAvonds stond weer couscoussalade op het menu want dat bakje wat voor 1 persoon is kan ik natuurlijk nooit op, maar dit keer had ik avocado EN camembert :) daarna nog heerlijk gechilled voor de kamers van Sam, Sophie en Babette en Chris. Na twee dagen in Jackaroos was het alweer tijd om door te reizen naar Townsville en daar de Ferry te pakken naar Magnetic Island. Ik sliep daar samen met Marlijn (die ik had ontmoet in Sydney) in de YHA, naast de koala sanctuary :) Eerst nog even afgekoeld bij het zwembad, daarna piazza's gegeten en gekaart tot bedtijd :)
De nacht was echt een dierentuin om hem heen, daar kwamen we de volgende dag achter want het huisje waar wij in sliepen was ook naast de sanctuary met alle vogels en andere dieren. Die ochtend heb ik van allerlei dieren vastgehouden waaronder ook de koala, echt super ervaring! Die middag ben ik met Marlin gaan snorkelen, het idee was om met de bus te gaan en dan lopen naar het strandje, alleen de buschauffeur heeft ons misleid. De afstand van de busstop naar het strand was echt groot! Gelukkig kwam er een aardige Australiër langs met een pick up en ja hoor, we mochten achter in. Het snorkelen zelf viel batje tegen, nadat ik al in Grootste Great Barrier Reef heb gesnorkeld, maar het strand was echt verlaten en superlekker om in slaap te vallen :p
Op de terugweg konden we gelukkig weer mee met anderen in de auto! Scheelde ons zeker 40 minuten bergopwaarts lopen!!! Die avond zijn we naar Geoffrey Bay gegaan voor het voeren van wilde wallabies! Dat was ook weer gaaf! Volgende daf was het alweer de laatste dag, 25 november, op Magnetic Island voor Marlijn. In de ochtend nog de Forts welk gedaan waar we wilde koala's hebben gespot, helemaal zelf! En toen snel terug om om 10 uur uit te checken en daarna nog even te chillen en lunchen bij Horseshoe Bay. Marliin ging toen met de bus naar de Ferry en ik naar een ander hostel waar Babette en Chris ook zaten. Daar hebben we samen nog taart gegeten voor Babette haar verjaardag :) Op 26 november gingen zij door naar Agnes Water en ik ben in Townsville gaan slapen in The Reef Lodge: oké hostel alleen geen reet te doen. Maar heb super geslapen, alleen in een 4 persoonskamer en de volgende dag naar een shoppingmall gegaan, daar heerlijk weer sushi gegeten voor lunch en een Mexicaanse wrap als avondeten. sAvonds terug naar hostel en gelegen in m'n bed. Heerlijk om even niets te doen, alleen gek om niet veel te praten en jammer dat je geen gezellige mensen om je heen hebt. Vandaag wordt ik opgehaald door Beverly en ga ik even plannen of het lukt om kerst te vieren op Tasmanië! Bij deze mijn verhaal tot nu toe :) zal nog even mijn ervaringen opschrijven als backpackers en daarna komt mijn verhaal weer na twee hele mooie plekken, whitsundays and Frasier Island :)


Het leven als vackpackers
Je mag niet klagen als backpacker want je ziet de gaafste dingen maar sommige dingen zijn wel iets minder
- je eet het eten van de vorige dag, anders moet je met een koeltas van hostel naar hostel met al je eten erin, en je wil graag zo min mogelijk met je mee sleuren
- niet elke kamer heeft lockers, dus je bent continu bezig met je tas weer inpakken en op slot doen.
- mijn ontbijt bestaat uit een 1€ havermout papje. Niet heel smaakvol maar prima te eten
- veel water drinken, want dat is het goedkoopst. Voor mij geen probleem Kamer staat open, niet overal lockers, dus tas op slot.
Ontbijt van een euro, niet heel smaakvol maar te doen en goedkoop
Geen drankjes savonds, geen probleem: mijn grootste vriend is mijn fles water die ik wel gedag zeg na een paar weken en weer een nieuwe vriend zoek ;)
- elke keer als je naar een andere plek gaat koet je weer vrienden gedag zeggen, maar je kan ze ook weer tegenkomen bij een van de volgende plekken :) en natuurlijk weer nieuwe maken!
- je moet ook niet teveel plannen van te voren, alhoewel het nu wel handig is want het wordt drukker in Australië ivm vakantie. Dus tot nu toe mijn hostel gepland voor de komende twee weken :)
- uiterlijk is echt geen issue, je kan gewoon in dezelfde kleren blijven lopen, als ze er maar btje fris uitzien en niet stinken ;) wassen wil je zo min mogelijk :p

Dat waren mijn ervaringen tot nu toe :) Ik heb zeker geen heimwee om naar huis te gaan, want er zijn nog heel veel dingen te zien. Alleen de luxe van een eigen kamer waar je alles kan rond slingeren en een koelkast waar je gewoon eten uit kan pakken niet elke keer met je voedsel rond moet lopen mis ik wel. Maar ach, nog 5 maanden superveel coole dingen doen en zien is dat het zeker waard!
Tot mijn volgende verhaal, knuffels uit een heel warm Townsville :)

  • 29 November 2014 - 17:36

    Els:

    Klinkt als een grote vakantie....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Reisdagboek: beginnen bij Zuid-Afrika en stap 2 is Azie, China Volgende stap: Backpacken in Australie, Fiji, NZ en Bali! Huidige stap: Zuid Amerika

Actief sinds 14 Juli 2011
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 42948

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 10 September 2018

Around the world

22 Oktober 2014 - 10 April 2015

Down Under!

06 Maart 2014 - 11 Juli 2014

Nieuwe ervaring, nieuw continent: Azie

01 Maart 2012 - 08 April 2012

Letsitele (Limpopo) en Durban

17 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Step by step around the world

Landen bezocht: