Down Under: The opposite - Reisverslag uit Cairns, Australië van Denise - WaarBenJij.nu Down Under: The opposite - Reisverslag uit Cairns, Australië van Denise - WaarBenJij.nu

Down Under: The opposite

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

20 November 2014 | Australië, Cairns

Ja daar is m'n eerste lange verhaal dan! Hoop dat ie nu wel helemaal wordt geüpload!
In de afgelopen weken heb ik heel veel verschillende dingen gedaan en meegemaakt! Ik heb nu goed internet om eindelijk mijn eerste verhaal te plaatsen, want afgelopen twee/drie weken was ik in de outback, The middel of (nee, niet nowhere :p, maar) Australië :) en in elk hostel moet je betalen voor WiFi of internet op een computer, veel te duur :p maar de eerste maand is echt voorbij gevolgen en van alles gedaan, koud en warm gehad, super gezellig en alleen, van alles ook het tegenovergestelde :p veel plezier met lezen. En als het te lang is, gewoon doorlezen

Sydney
Mijn eerste nachten in een hostel in Australië was een hele ervaring. Ik werd op het vliegveld opgehaald door Niels van Australian backpackers, hij had al de sleutel van mijn kamer en het inchecken kwam de volgende ochtend wel. Het duurde namelijk zoooo lang, er was maar 1 man bij het loket waar iedereen langs moest. Ik had ingevuld dat ik ook eten mee had dus had een extra check. Daar vertelde ik dat ik crackers had, ik hoefde niet eens m'n tas open te doen, de douane man was volgens mij supermoe en had zoiets van aah, zal wel goed zijn :) jippie, rond half12 was ik in het hostel na al een extra rondje door Sydney gedaan te hebben: Opera house en Harbour Bridge al gezien in m'n eerste uur in Australië :). Ik werd gedropt in m'n kamer en er lag al 1 jongen in bed, die moest om 5uur op voor werk, 2 andere jongens waren uit die ergens snachts dronken terug kwamen. Sowieso zou m'n eerste nacht niet super zijn door de jetlag, maar deze was wel heel anders dan verwacht. 's Ochtends had ik heerlijk ontbeten, op het strand gelopen en toen wist ik eigenlijk niet meer wat ik moest doen. Ben een paar rondjes gelopen in het hostel en toen kwam ik Marlijn tegen bij de receptie. Zij was ook net aangekomen en dat was mijn verlossing van loneliness. Ik heb gelijk van kamer geruild en dat was zo een verbetering. Deze kamer was opgeruimd, de ramen waren open waardoor het veel frisser rook, kon nu m'n spullen herorganiseren, want als je denkt dat je het handig inpakt, je tas blijft een zooitje :p Het enige jammere aan deze kamer was dat er 2 vrouwen van boven de 70 sliepen die echt superhard snurkten. Dus daar waren de oordopjes! :) ook al kwam het gesnurkgeluid er doorheen het was al minder :) Samen hebben we Sydney stad ontdekt en de volgende dag Blue mountains gedaan en een bezoek aan Featherdale National Park waar we voor het eerst Kangaroos en koala's konden zien EN aanraken!
Het waren superleuke dagen, lekker weer en het was zo jammer dat zij de kust omhoog deed en ik na de outback de kust naar beneden, maar msn zien we elkaar nog onderweg, je weet nooit :)

Melbourne
Ik vloog naar Melbourne en daarna met de skybus naar het centrum van Melbourne. Toen moest ik voor het eerst lopen met m'n backpack op m'n rug. Thuis vond ik die niet zo zwaar, maar als je door een stad loopt met 10kg op je rug voelt dat toch echt als zwaar:p maar het hostel was dichtbij en redlelijk goed te vinden als je de gelijk de goede straat in loopt ;) maar daar kwam ik de volgende dag achter tijdens de stadswandeling met uitleg. Het centrum van Melbourne is 1 Mile bij 0,5 mile en de straten die zijn vernoemd naar degene die belangrijk waren voor ontdekking van Melbourne/Australië en er bestaat elke keer een grote straat en daarna een kleine straat met dezelfde naam. Heel logisch maar niet als je er dus voor de eerste keer loopt ;) In Melbourne was het heeeeel veel kouder, dus ik had al m'n warme kleren aan en het heeft er ook superhard geregend en geonweerd, waar ik niet op had gerekend. Mja, ik was nog steeds supermoe, dus heb ook veel geslapen in hostel en toen merkte ik pas dat ik een jetlag had. In Sydney was k gewoon bezig de hele dag, maar in Melbourne was het koud en nat en niet veel leuke mensen in het hostel dus dan is een warm bed en superdouche heel verleidelijk :p

Great ocean road
Na 4 rustige dagen in Melbourne, werd het nu elke dag vroeg opstaan. De groep was heel gevarieerd maar wel gezellig. Uiteindelijk leuk contact met Michela, uit Italië. Ik zie haar wsl in Sydney rond oud en nieuw! Na een stop op het strand voor thee, een wandeling door een regenwoud/bos: Mait's rainforest, en koala's en papegaaien te hebben gezien kwamen we aan bij de 12 apostelen bij Apollo bay. Boven de 12 apostelen heb ik weer iets gedaan wat ik nog nooit heb gedaan en niet snel weer opnieuw zou doen: in een helicopter gezeten! :) Het was supergaaf om de klif en de kustlijn van boven te zien!! Na de landing wilde ik ze eigenlijk ook nog zien vanaf de grond, dus in de 5 minuten die we nog hadden zijn Michela en ik nog snel gerend naar het uitkijkpunt :p vanaf daar was het heel anders en ook gaaf om de rotsblokken in de zee te zien. Na deze stop hebben we nog heel veel mooie stops gemaakt langs de kust met mooie stranden en kliffen en baaien (Lorch ard Gorge, London Bridge). In de avond sliepen we met z'n allen in een klein huisje voor backpackers in Grampians National Park. Eerst nog bij kampvuur gezeten en Kangaroos gespot in het donker. In de ochtend waren er nog steeds heel veel :) kleintjes en 2 alfamannetjes aan het 'boksen'. In de ochtend vroeg op en naar de MacKenzie calls look out point geweest, toen Art center voor boemerang schilderen en door naar Adelaide. Dit was zeker nog 6 uur rijden en we gingen nog een half uur terug in tijd. Onderweg nog een Pink lake gezien, heel bijzonder. De rest van de weg bezig gehouden met spelletjes met Cam (Tour guide) terwijl het buiten steeds warmer werd dan de koude dagen in Melbourne. s Avonds met de groep gegeten in Adelaide en daarna was het plan om nog wat te drinken met Cam, maar hij heeft niet gebeld dus helaas. In de was nog een Halloween party, maar dat was niet heel erg super. Dus lekker naar bed en slapen. De volgende dag in Adelaide ben ik eindelijk weer fysiek actief geweest: gefietst naar strand en daar heerlijk gepicknickt. Terug hadden we helaas kapotte fiets, het lukte omspringen beter maar aan het eind echt erg. Daarna in de zon gezeten gechilled volgende dag weer vroeg op naar Alice springs.

The Outback
Vroeg in de ochtend werden we opgehaald door een andere gids. Het was ook weer een nieuwe groep die de Tour doet van Adelaide naar Alice Springs. De eerste overnachting van in Wilpena in Flinders rangers National park. Overdag was het zo warm, we hebben gelopen naar een uitkijkpunt over de bergen en iedereen was echt rood van de hitte en zweet :p. s Avonds coole het steeds meer af, Juno had uitgelegd hoe een swag werkte. Helemaal niet moeilijk :p. Het is een grote slaapzak van dik canvas/katoen en daarin ligt een matras. Zelf slaap je in je eigen slaapzak in de swag. Ik was heel benieuwd hoe dat was, maar uiteindelijk was het heel normaal :p De eerste nacht was echt SUPERKOUD. Ik had al m'n warme kleren aan, maar ik bleef het koud hebben. Mijn hoofd en gezicht, handen en voeten waren het koudst. s Nachts ben ik maar naar de wc's gegaan om een beetje op te warmen met rondjes lopen en daarna weer soort warm terug te kruipen in m'n swag. De volgende nacht waren we in Williams Creek, een heel klein plaatsje in The middel of nowhere, met 10mensen die daar leven en een kampeerplaats hebben :p Die nacht was het swaggen al veel beter! Het was warm, heb naar de sterren gekeken en sochtends naar de zonsopgang, VEEL beter en bijna te warm te noemen :p Onderweg hiernaar toe zijn we nog langs een zout water meer gereden, Lake Eyre. Een paar jaar geleden was dit een supergroot meer, maar door de droogte is er weinig/helemaal geen water meer te zien. De volgende plaats was Coober Pedy, bekend van opaal mijnen. We sliepen daar in een ondergrondse hostel, superdonker en geluidstil, heerlijk geslapen in een bed :) In de ochtend weer vroeg op om de zonsondergang te zien en het langste hek van de wereld die de honden tegen houdt van de schapen. Daarna door naar de Breakaways, supermooie uitzicht! Vandaag was het de dag om van South Australia de grens over te steken naar Northern Territory: met een stap over deze grens was je gelijk een uur verder, of terug :p
Volgende supermoment was....Uluru/Ayers Rock. We hebben daar zonsondergang gevierd met de groep en de groep werd steeds gezelliger! In de ochtend hebben we de base walk gedaan rondom Uluru om 5uur sochtends liepen we daar al! Klinkt vroeg maar is het zeker waard!! Vooral als je weet dat het smidsags meer dan 40graden gaat worden :p In de middag hebben in een zwembadje gehangen om cool te blijven en in de avond weer een zonsondergang, sochtends weer een zonsopgang en daarna naar Kata Tjuta. Supermooi gebergte, hebben daar ook een hike gedaan. Volgende dag Kings Canyon, misschien hier nog mooier. Onderweg was het warmer dan 40 graden, dus het moment om te proberen of een ei gebakken kan worden op het asfalt. Na 3 pogingen en lang wachten hebben we besloten dat het niet werkt. Misschien hadden en nog langer moeten wachten, maar daar hadden we geen tijd voor :p
In Kings Canyon hebben we de Rim walk gedaan door de bergketens heen en daarna boven over gelopen. Heel mooi uitzicht! Onze laatste avond was in Alice springs, laatste keer slapen in een swag. Na de eerste nacht dat het zo koud is geweest is elke avond daarna echt warm geweest en heerlijk om in te slapen, je kon bijna zonder slaapzak slapen, alleen vond ik dat niet zo fris :p. Helaas niet het spel Old man emu gespeeld, maar weer wel de spelregels dus wie weet (een pak muesli oppakken met je mond en alleen je voeten mogen de grond raken, lukt dit dat moet er een stuk van pak worden afgescheurd en zo verder).
Volgende dag afscheid genomen van Juno nadat we met elkaar hadden gegeten en daarna met z'n allen wat gaan drinken in een gezellige bar! Heerlijk weer snachts :p windje en aangenomen temperatuur, even lekker na zoveel dagen de hitte te hebben moeten overleven :p Onze vrije dag in Alice hebben we uitgeslapen, laat zeggen later op gestaan dan 5 uur :p heerlijk geluncht met een groepje en het reptielen huis gezien. Toen echt gedag gezegd tegen iedereen. Stefan en Mou zie ik msn nog in Cairns of Port Douglas en Andreas en Ireen mssn in Cairns. En anders in Duitsland/Oostenrijk volgende zomer! Ik was nu nog over met Eeva (uit Finland) en Chanelle (Melbourne), in de middag naar de film gegaan Gone Girl, heel apart verhaal.... Volgende dag Eeva gedag gezegd en met Chanelle door in de volgende groep naar Darwin. Deze 2 dagen waren eigenlijk best saai, veel rijden en weinig zien. Onderweg gestopt bij Devil Marbles, Katherine Gorge, geslapen in Daly waters, gezwommen in Edith calls en toen Darwin.

Kakadu en Lichtfield National Park
Woensdag 12 november weer met een andere groep. De gids, Adam, was 25 jaar en al superervaren. Hij racete echt over de hobbelweggetjes maar uiteindelijk wel beter want anders ben je een uur of meer door elkaar geschud en nu duurde het minder lang. Gelukkig zat ik voorin anders had ik het niet volgehouden. De eerste dag reden we naar Litchfield, waar we echt in supermooie plekken hebben gewandeld en gezwommen in beekjes bij de watervallen. Krokodillen safari gedaan en een supergrote van 6m gezien! s Avonds sliepen we weer op een soort camping, helaas niet in een swag door alle dieren, maar in een permanente tent. Het moment dat we aankwamen had Adam gezegd, er zijn mensen die hier verdwalen maar vanaf de wc naar de tent is een rechte weg. Na een luxe kampeerdiner, vis en kangaroe, waren we met een groepje naar de bar gegaan en daarna weer terug. Ik was de laatste die ging tandenpoetsen want wilde me telefoon nog opladen en ja hoor: op de terugweg was ik verdwaald! Ik was vergeten dat ik om het wc blok heen moest en daarna was het eens echte weg. Het heeft me zeker 20 minuten gekost en ik wilde het bijna opgeven en slapen in de wc's maar het kon niet moeilijk zijn zoals Adam had gezegd. Ik had de plaats alleen niet met licht gezien dus had geen herkenningspunten, maar goed ik kwam veilig aan in de tent en ben geen gekke dieren tegen gekomen.
Volgende 2 dagen was ik Kakadu. Supermooie National park met hele mooie watervallen. Het is even een warme en lastige wandeling naar de top van de berg maar daarna heb je wel een superuitzicht en een heerlijke coole dip in het water! We zijn echt op hele bijzondere plekken geweest, met een infinity waterhole waar je kan zwemmen en tegelijk een heel mooi uitzicht hebt over de bergen en dalen! Ook hebben we met Aboriginals gepraat, een meisje van 16 kon supergoed uitleggen over hun cultuur en dat ze graag hun cultuur willen behouden en het ook mogelijk is om naar school te gaan. Zij had haar universiteit al afgerond en was nu gids in National park en had nog 4 andere baantjes! Ze kon ook haar "walkabout" doen: een opleiding tot je 50ste waarin je alles leert over de aboriginals en de cultuur en verschillende in de staten in Australië. Echt heel interessant! Laatste dag nog een super zonsondergang in Ubirr gezien, op elke plek is de zonsondergang weer heel anderen maar blijft mooi om de kleuren van de lucht te zien! En toen helaas terug naar Darwin.

Darwin
Het was nu echt tijd om mn kleren te wassen, bijna alles was klam en gedragen en oranje van het stof :p m'n sokken worden helaas niet meer de kleur die ze hebben, maar het zijn maar sokken :p drogen moest in de kamer want de drogers werkten niet echt, dus had een mooie slinger :) Daarna naar Lagoon gegaan met Andrew en Demian, ouders die ik had ontmoet in de laatste trip. Heerlijk gezwommen, in de regen en toen naar wharf om dolfijnen te spotten helaas geen gezien :( fish and chips kindermaaltijd daar gegeten, als je kind bent hier krijg je echte superveel! Dus die houd ik er zeker in, je betaald minder voor de kindermaaltijd maar krijgt van alles wat. In de avond was ik alleen en heb ik heerlijk sushi gegeten en m'n spullen gepakt want de volgende dag vloog ik naar Cairns. De laatste dag in Darwin moest ik al wel om 10u m'n hostel uit, dus ben ik sochtends nog naar het strand gelopen. Superlange wandeling, heet, staat er een bord dat je niet mag zwemmen door de kwallen. Oké.... In de schaduw gelegen en gewacht tot de restaurantjes open gingen. Het was zondag dus alles ging pas na 12 uur open... Heerlijk een smoorhete gedronken en ja hoor, er was gewoon een bus terug!! Heerlijk met airco! Daarna naar de film gegaan: Let's be cops, 19 dollar! Maar zeker waard om even in airco te zitten en vermaakt te zijn :) Voor ik vloog nog even langs de sushi en met de shuttle naar vliegveld, op naar Cairns!

Cairns
Houden jullie het nog vol ;) dit is m'n laatste stad waar ik nu ben. Eindelijk internet in het hostel, Dreamtime travellers. Superhostel. Is net een huis, ingericht als hostel met allemaal gezellige kamertjes en lounge plekjes! Ik nam een shuttle naar het hostel, supergoedkoop, 7$. Eerst twee dagen nog met Ireen en Andreas gezwommen in de lagoon, heerlijk gekookt in hun superluxe appartement. De volgende dag gesnorkeld in de Great Barrier Reef. Helaas had ik meer kleuren verwacht, zoals in Egypte, dus me eerste duik onder water was teleurstellend, maar uiteindelijk nog wel superveel mooie vissen gezien, een schildpad en een kleine haai! Helaas werd ik bij de tweede stop ziek, mega hoofdpijn, dus op de terugweg had de crew een be voor me gemaakt met allemaal handdoeken en had ik heerlijk geslapen :)
In de avond hadden we heerlijk gegeten op de boulevard en helaas was het toen tijd om Gedag te zeggen. Nu was ik dan alleen. Ik had al wel een Tour geboekt naar Cape tribulation en Daintree forest dus goed plan! Daar weer mensen ontmoet en een dag vermaak! Cape tribulation was mooi! Helaas maar kort geweest en nog een lange tocht in de auto door regenwoud. Supermooie om te hebben gezien, helaas kort om van te genieten. Maar ik was verwend met de tours die ik had gedaan, dus achteraf vond ik het wel mooi. In de avond gegeten, sushi again :p, en daarna gelijk in slaap gevallen!
Vandaag was ik dan voor het eerst alleen zonder plannen. In de ochtend gefacetimet en daarna was het plan om naar de lagoon te gaan. Maar zoals iedereen altijd verteld: je komt mensen tegen in je hostel inderdaad! Ben met een Franse en Duitse jongen en Nls meisje naar Daintree forest gegaan en nu lange tijd in de watervallen gezwommen en geklommen. supergaaf! Morgen ga ik voor het eerst met de Greyhound bus naar de volgende plaats: Mission Beach, voor 2 dagen. Daarna naar Townsville voor Magnetic Island, waar ik Marlijn (NLs meisje die ik in Sydney heb ontmoet) weer tegenkom. Dan naar Beverly, Whitsundays en Frasier Islands. Die trips moest ik al boeken want zit snel vol, net even met Australian backpackers gebeld zodat zij het kunnen inplannen, en tussendoor kan ik nog langs de plaatsjes gaan. Dat kan ik gewoon zelf plannen met de bus en hostels,, dus moet goedkomen! Veel plannen al, als ik het zo opschrijf!
Geen idee wanneer ik weer een nieuwe blog kan plaatsen maar op Facebook plaats ik wel steeds foto's als het even lukt! Dus probeer jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden!

  • 20 November 2014 - 12:49

    Denise :

    Neem, hij staat er helemaal op! Ik had emoticons gebruikt omzet verhaal optelteken, maar helaas die pakte die net. Veel plezier met lezen. En ik vind het leuk als je een berichtje plaatst, dan weet ik btoe wie m'n verhalen leest ;)
    Xxxx

  • 20 November 2014 - 13:09

    Le:

    Je weet toch dat ik jouw verhalen altijd lees! <3 Klinkt erg bijzonder, mooi, leuk en gezellig allemaal. Gebruik de eenzame momenten maar om daarvan na te genieten en uit te kijken naar je volgende stap ;) en ons te contacten natuurlijk :D het blijft trouwens echt moeilijk om te weten hoe het allemaal voelt voor jou, maar dat komt dan wel als we elkaar weer zien :) mis je! xxx

  • 20 November 2014 - 13:28

    Els:

    lekker geschreven, ik heb ervan genoten, nu moeten we de foto's erbij zoeken!

  • 20 November 2014 - 18:29

    Anita:

    He Denise, klinkt als een groot avontuur. En wat heb je al superveel gedaan in zo een korte tijd. Ga zo door zou ik zeggen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Reisdagboek: beginnen bij Zuid-Afrika en stap 2 is Azie, China Volgende stap: Backpacken in Australie, Fiji, NZ en Bali! Huidige stap: Zuid Amerika

Actief sinds 14 Juli 2011
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 42725

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 10 September 2018

Around the world

22 Oktober 2014 - 10 April 2015

Down Under!

06 Maart 2014 - 11 Juli 2014

Nieuwe ervaring, nieuw continent: Azie

01 Maart 2012 - 08 April 2012

Letsitele (Limpopo) en Durban

17 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Step by step around the world

Landen bezocht: