De twee meest bezochte plekken aan de oostkust - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Denise - WaarBenJij.nu De twee meest bezochte plekken aan de oostkust - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Denise - WaarBenJij.nu

De twee meest bezochte plekken aan de oostkust

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

16 December 2014 | Australië, Brisbane

Afgelopen twee/drie weken zijn supergezellig geweest en echt voorbijgevlogen! De laatste weekend van november was ik in Townsville. Het was nog beetje onduidelijk waar ik zou slapen, bij Beverly of bij vrienden, maar ik had het gewoon verkeerd begrepen :p
Beverly was naar Townsville gekomen omdat ze daar een uitje had met haar werk en ik zou dan bij vrienden van haar kunnen blijven slapen tijdens het weekend en Bev zou daar dan ook blijven op zaterdagavond (zondag vertrok ik weer met de Greyhound). De eerste minuut dat ik daar was werd ik al omringd door de kinderen: Ben (5jr), en Brayden (9jr). Zij waren zo lief tegen mij en ik kon ze wel knuffelen, daar hoefde ik ook niet lang op te wachten want die avond werd ik al doodgeknuffeld door Ben :)
In de avond verbleef ik daar dus, Bev was naar uitje, ik was in huis van Sam, samen met de kinderen Ben, Brayden, Faith (12jr) en de oma. De laatste twee zag ik later want de oma is er altijd een paar dagen in de week voor huiswerkbegeleiding en zo heeft Sam tijd om alles in huis te doen. sAvonds heb ik nog met Sam gepraat over van alles en nog wat. Brad heeft ook bij haar een half jaar gewoond toen hij in Townsville werkte. De volgende ochtend was een rustige ochtend, de kinderen hadden ontbijt gemaakt met oma, omelet met wortels en ui ( niet mijn favoriet maar ach was wel weer wat anders dan mijn 1$ ontbijtje van havermout :p). Samen heb ik met Bev door heel Townsville gereden want ze moest nog wat dingen regelen voor haar werk, wel leuk om te zien waar zij en Brad hebben gewoond en gewerkt. Bev woont nu in Glenden 4,5 uur het land in vanaf Townsville, want daar is ze nu storemanager van een supermarkt. En blijft daar nog 2 jaar, zoals het plan er nu uitziet. In de middag zijn we naar een groot winkel centrum gegaan en hebben we samen met de kinderen kerstcadeautjes gekocht voor hun moeder, Sam. Superplief, we hebben ze zelf laten kiezen wat ze wilden. Brayden zei gelijk: diamant, Ben koffie en Faith pindakaas chocola :p. uiteindelijk is het een ketting geworden met mam, koffie met een mok en een dure tas van een merk waar ze fan van is, volgens met Kardashian. Daarna hebben Bev en ik dumplings gegeten, Bev vond ze niet zo lekker maar ik had eindelijk eten gevonden wat een btje leek op Chinees eten, en ik vond het echt lekker! :) sAvonds zonsondergang gezien op Castle Hill, gelopen over de boulevard (The Strand) en toen nog een film gekeken met Faith terwijl de jongens al naar bed moesten, dat was wel speciaal voor haar. de volgende ochtend moest ik alweer gedag zeggen, de kinderen hebben me nog meer knuffels gekregen en gevraagd of ik niet voor altijd kon blijven, en zo niet dat ik altijd mag terugkomen, aaaah dat was zo lief! Mja, wie weet. Mijn bus vertrok rond 12u, dus met Bev nog een heerlijk ontbijt gegeten met uitzicht op Magnetic Island,, jumjum supergoede locatie en echt heel lekker was de pannenkoek met banaan :) :) en toen op naar Airlie Beach voor de Whitsundays.

Whitsundays
Na een busrit zonder airco (want die was kapot gegaan) kwam ik aan in Airlie Beach. Er was geen busje van het hostel bij de afzetting van de Greyhound dus werd het lopen naar het hostel. Dit was in de warmte een heuvel op, met backpack,rugzak
, tas met voedsel, en slippers aan. Niet superhandig, maar na 15 minuten zweten kwam ik aan in het hostel. Superlekker, zag het eruit, airco in de kamer en zelfs 2 douches en een wc per kamer. Nice! Even uitgerust en wachten op Nienke want die zou ook in de avond aankomen :) snacks ingekocht voor de boottocht en lekker slapen. 1 December gingen we met Siska, een gepensioneerde wedstrijdzeilboot, varen rond de Whitsundays. De eerste dag hebben we superlang gezeild naar Whitehaven Beach, het bekende plaatje van de Whitsundays. Dit was echt supermooie om te zien. Ik had alleen verwacht dat we meer van dit soort stranden zouden zien dus het viel voor mij een beetje tegen, alleen mag ik dat natuurlijk niet zeggen :p In de avond gingen we op zoek naar een rustig plekje op het water waar we konden overnachten en wonder boven wonder heb ik de nacht overleefd zonder zeeziek te worden!! :) ik had ook in een drogist kauwtabletten gekocht en die heb ik ook braaf genomen, uiteindelijk bleek dat ik ze meer heb genomen dan voorgeschreven, maar het werkte :p Het eten op de boot was ook goed geregeld, we kregen zelf nacho's met guacamole als snack! Jammie! De tweede dag heb ik in de ochtend gedoken, heel dom was ik m'n Padi pas vergeten mee te nemen, maar ze zouden me kunnen vinden in het systeem. Helaas hadden ze me niet kunnen vinden want mijn de Ruijter staat daar nog uy, ipv uij.... Ik moest dus mee met een introductieduik, onder water kwam de instructeur er al gauw genoeg achter dat ik al ervaren was dus liet ie me wel gewoon lekker rondzwemmen en kijken en heb ook supermooie vissen en koraal gezien. jammere was alleen dat de ervaren duikers een schildpad had gezien en ik niet :( eigen fout! Heb nu een foto van m'n pas dus voor een volgende keer heb ik te wel bij me :)
Daarna was er nog een optie om schildpadden te zien met snorkelen alleen hebben we die niet gevonden helaas. Nienke had nog geen schildpadden gezien dus dat was jammer, ik had er al wel een gezien in Cairns, maar altijd jammer als je weet dat er iets is maar je het niet kan "vinden". Die middag hebben we weer voeten op vaste bodem gezet en was toen wel blij dat ik geen zorgen meer hoefde te maken om zeeziek te worden. Maar ben ook wel blij dat ik dit gewoon heb gedaan want ik heb er nog over nagedacht om de trip te cancelen, maar dat was zonde geweest! Die avond was nog een afterparty en eten in een bar, wat eindigde in karaoke :) supergezellig! Volgende dag lekker uitgerust bij de lagoon en niks gedaan, lekker gelegen (helaas was de zon nie echt aanwezig, maar alsnog relaxt weertje). Mijn bus ging om 23.55 naar Agnes Water/1770 dus die avond nog met Nienke rondgehangen bij barretjes waar we nog met vouchers drankjes met korting konden halen (backpackerstyle :p) en spelletje gespeeld.

Agnes water
De nachtbus was echt geen succes. De hele bus zat vol en was niet echt comfortabel om te slapen. Om 9.45 uur kwamen we aan in Agnes water en werden onze spullen gelukkig opgehaald en bij hostel gedropt. Wij kregen nog een kleine wandeling om te zien waar alles was en daarna door naar hostel, gelijk inchecken en chillen. Ik had 4 meiden ontmoet in de bus en we lagen ook bij elkaar op de kamer. Zij hadden eerst nog gewassen, ik had dat al kunnen doen bij Sam thuis, heel lief van haar. Alles rook weer superlekker en was zelf gestreken, terwijl ik zij dat dat niet nodig was (A). In de middag nog naar strand geweest en zelf bootcamp gedaan, want iedereen was wel toe aan wat actiefs! Ik was de instructeur en moest wel aanmoedigen anders was het na 5 minuten al over :p. De volgende nacht kwam Nienke aan en idee was om te surfen als ze op tijd wakker was met energie: en dat was ze! We hadden mazzel want we konden nog mee! Supercoole instructeur, leuke groep en verslaafd aan surfen geworden! Heel blij dat het ook kan met m'n knieën, heb er helemaal geen last van gehad!
Die avond was het 5 december: PAKJESAVOND! Onder de douche hadden we verzonnen dat we dobbelspel wilde spelen en gingen we mensen ronselen die mee wilden doen. Uiteindelijk hadden we een groep van 15 mensen van allerlei nationaliteiten waar we het Sinterklaas idee hadden uitgelegd en 2 cadeautjes van 2 dollar moesten kopen. Nienke en ik zijn nog langs winkeltjes gegaan om te vragen voor gratis spulletjes die we konden gebruiken om in de slipper te doen in de avond bij het kampvuur :p Zo leuk dat het allemaal gelukt was, en dat iedereen zo enthousiast werd van ons idee. Na dobbelspel was iedereen zo blij en ze nemen het idee mee naar hun eigen land om te spelen met vrienden :). In de avond zijn we nog naar het strand gegaan voor een groot vuur, wat helaas uit moest want de politie kwam langs. Dan maar terug naar hostel en chillen in een hangmat, ook niet verkeerd :) Die nacht heeft het heel hard geregend en in de ochtend hadden we zoiets van wat kunnen we doen. SURFBOARD huren! Want je wordt toch nat. Dat was een superidee, lekker gesurfd met een surfboard die we gratis kregen na een lieve lach :) en in de middag werd het droog en zijn we nog met auto van Tim, NLs, naar 1770 gereden om te zien wat daar was. We zijn samen met Tim, Tim (Australië), Nienke en ik in een barretje beland waar we een Australiër: Roos, tegenkwam die wel graag wilde vissen op de zee, maar hulpjes nodig had om z'n bood te water te krijgen. Ik moest eigenlijk al de volgende dag door naar volgende plaats maar heb m'n hostel en bus nog kunnen verplaatsen, dus jippie nog een dagje met Nienke :) volgende dag met Nienke en Tim (aus) op de boot. Golven waren mega hoog en ik vond het niet zo chill... Gelukkig besloot Roos dat het toch niet zo handig was en zijn we naar een rustig plekje gevaren en heb ik daar leren vissen :p niets gevangen maar ik kon de hengel in het water gooien, haha. Na een tijdje besloten dat het vissen op zee niets werd, dus hebben we de boot weer terug gebracht naar zijn huis, dat lag midden in een bos en leek echt op een huis uit de film twilight!! Supermooie, met veranda en verschillende verdiepingen! Na een biertje, wat erbij hoort op warme dagen, doorgegaan naar een andere plek, een afgelegen strand wat je alleen kan bereiken met een 4WD door een bos, daar nog geprobeerd te vissen maar dat werd niets, dus dan maar moddergevecht en een scrubmassage :p en als avond eten fish&chips (niet van eigen gevangen vis helaas). Nienke kreeg die avond een lift van Tim naar Rainbow Beach, en ik nam de bus van 6uur naar Rainbow Beach. De afgelopen dagen in Agnes water waten echt supertof! Iederen vertelde dat er niet zoveel te doen was maar het ligt er echt aan wie je tegenkomt en wij hadden mazzel met de local Roos en dat Tim een auto had :) echt supertijd gehad!

Rainbow Beach
Vanuit Rainbow Beach deed Nienke haar Fraser Island Tour. We sliepen weer niet in het zelfde hostel, zij had een gratis nacht gekregen voor haar Fraser in een hostel dat wel in dezelfde straat was, 4 hostels naast elkaar in 1 straat :p. Ik zat in Pippie's, super gezellig hostel. We hebben daar een boomerang geschilderd, want door de regen konden we helaas niet naar de zonsondergang op de zandduin. We zijn daar heel gezellig de hele avond mee zoet geweest want doordat het natte weer droogde het verf ook niet echt op. We hadden onszelf verwend met een cheesecake als starter en dessert en als hoofdmenu hadden we kipcurry uit de magnetron, top maaltijd toch? :)
De volgende dag heb ik Nienke gedag gezegd en ben ik met Peter (Duits) en Bertran (Frans) gaan sandboarden, helaas was het zand te nat en was het niet echt een succes. In de middag hebben we gesurfd met Reese, van surfschool, bij Double Island Point: een van de beste plekken in Australië om te surfen. De golven waren echt superlang, want ze gingen langs het strand in plaats van dat ze recht op het strand afkwamen. Soms kon je wel langer dan 15 seconden op je bord blijven staan! Wiehoe, gaan met die banaan! Heel gaaf! sAvonds heerlijk gegeten en de volgende dag weer door naar Noosa, vanuit daar was mijn Fraser Tour. Peter was gaan liften en hij was er zelfs eerder dan ik met de Greyhound! Na boodschappen ben ik nog heerlijk even in m'n eentje door de stad heen gelopen. het was weer het eerste stadje wat ik zag met allemaal winkeltjes in lange tijd! Heerlijke rondgesnuffeld in verschillende winkeltjes, kerstcadeautje voor Nienke gekocht (want zij zit in Byron Bay met kerst dus iemand moet haar wel een fijne kerst geven :p) en daarna rarara, bij een sushi bar gegeten! Jammie!! :)
In de avond hadden we nog een bijeenkomst met informatie over de Tour en veiligheid met rijden in zand, blablablabla. Toen een 5 dollar meal van kipschnitzel en patat gegeten en heerlijk slapen.In de ochtend gezellig met de groep eerst weer terug naar Rainbow Beach, daar stapte we in de Jeep en reden we naar Fraser. De auto was supergezellig, vooral opgetrokken met Nadia (Canada), Danique (NLs) en Peter.
De eerste dag hadden we superlekker weer! Supergaaf om mee te maken om door rul zand te rijden, maar als je dan eenmaal op het stevige zand rijdt op het strand is het niet eens moeilijk meer :). Helaas ging de zon onder toen we bij Lake Wabby aankwamen. Hier nog wel lekker gezwommen, eindelijk weer beweging! sAvonds stonden weer hamburgers op het menu, standaard eten in een groepsreis :p daarna nog wat gezellig gedronken gedanst in de te lege dansvloer en gekletst met de groep en naar bed voor de volgende dag! Tijdens de nacht ging het echt keihard regenen en zelfs sochtends regende het nog steeds dus hadden we geen haast om weg te gaan want dat was beter met de eb en vloed van de zee ofzo. We zijn naar Indian Head and Champagne Pools gegaan (champagne omdat als de golven over de rotsen in de pool komt krijgt het allemaal bubbels :) leuk om te zien en te voelen). Daarna nog langs een schipwrak wat al 90 jaar lang er ligt en een beek waaruit je kan drinken, want water is schoongefilterd door het zand, smaakte inderdaad goed :) Die avond stond pasta op het menu. En we hadden een deal gemaakt dat we die avond om 11 uur nog in het zwembad zouden zwemmen, water was gelukkig warm alleen toen we eruit kwamen superkoud, en toen we op de kamer waren ging het ook weer hard regenen en onweren.... Gelukkig sliepen wij in een hostel, want er zijn ook veel groepen die in een tent slapen. Er was zelfs een groep die aan onze gids had gevraagd of er nog ruimte was in het hostel omdat ze die nacht ervoor super nat geregend waren in de tenten :p
De tijd vloog zo snel voorbij, de derde dag reden we door een zandbos naar Lake McKenzie, supermooie! Helaas zo koud dat ik er niet heb gezwommen, maar wel mooie foto's gemaakt! Na de lunch werd het weer nog slechter en moesten we zelfs 1,5 uur wachten want de golven kwamen helemaal tot de duinen en maakte het strand onbereikbaar om op te rijden. De gids heeft op een gegeven moment ook zelf de auto's naar het volgende punt gebracht want hij vertrouwde de zee niet met de golven. Het was echt een supergave ervaring om over het strand te rijden, en met het extreme weer werd het eigenlijk nog specialer :) Onderweg naar de ferry kreeg de auto van de gids nog een lekke band, en daardoor hadden we de Ferry gemist en moesten we nog een half uur extra wachten. Om 18.30uur waren we uiteindelijk weer terug in Noosa, en plan was 16.00 uur :) geen probleem, we zijn backpackers en we hebben geen haast :). Die avond was er nog een afterparty en hebben we nog een revenche gedaan op het poolpotje die we hadden verloren op Fraser, en dit keer gewonnen!
Fraser was tot nu toe echt een van de hoogtepunten, de dagen dat je op het eiland bent leef je met een kleine familie en wordt je snel close met iedereen. De dag na Fraser zijn we nog met Nadia, Danique, Peter en Bertran en Nienke (laatste twee kwamen toen aan) naar het strand gegaan en gechilled en heerlijk samen gegeten... Crêpes, jammie, daar had ik zin in! De volgende ochtend hebben we een wandeling gemaakt door Noosa National Park. De wandeling was ongeveer 3 uur dus we moesten op tijd weg want ik wilde om 11.30 terug zijn want om 12.40 moest ik met de Greyhound weer verder naar de volgende plaats: Brisbane.
De wandeling was echt geweldig: eerst een mooie wandeling langs het strand, toen koala gespot in het wild, toen verder over de kliffen met uitzicht op kleine strandjes naar de top, daar dolfijnen en schildpadden gespot en op de terugweg via het bos en grote leguaan gezien. echt heel gaaf! Ik was op tijd terug in het hostel, gelukkig had ik uur uitloop gerekend want had uiteindelijk nog 40 minuten over. Onderweg ijsje gegeten want had geen tijd gerekend voor lunch, nog even op adem komen en toen lopen naar de greyhound want het shuttle busje was kapot dus moesten we maar zelf lopen. Ik was er 20 minuten voor tijd, iedereen knuffel gegeven en dag gezegd en nog een heerlijke smoothie gekocht om af te koelen.


Brisbane
Ik had 1 dag alleen in Brisbane en die had ik misschien wel even nodig. het was de eerste dag sinds 3 weken denk ik dat ik alleen was. In de bus viel ik al gelijk in slaap en toen ik op m'n bed ging liggen in het hostel heb ik ook nog een uur geslapen. Daarna nog even rondje gedaan rond het hostel, helaas veel bars, restaurant en niets van de winkeltjes was meer open want alles ging dicht om 18.00 uur en ik liep er natuurlijk te laat, 18.12 uur. ach ja, op zoek naar sushi, alleen was dat er niet. Dus dan maar naar de woolworths supermarkt voor avondeten. Dat werd een mango en overheerlijke cheesecake :p. De volgende ochtend ben ik naar het centrum gelopen en heb ik heerlijk door de centrum gestruind, winkeltjes gesnuffeld en op zoek naar kerstcadeautjes voor op Tasmanië! In de middag kwamen Nienke en Bertran aan, en Peter slaapt bij iemand die die kende van het liften. Na lunchen van een mango zijn Nienke en ik naar auto huurbedrijf gegaan want we gaan op avontuur, met de auto naar Springbrooke National Park. Supergaaf park met een soort grot waar een waterval in valt, hele mooie plaatjes. Ben benieuwd hoe het eruit ziet want daar gaan we morgen heen met Peter en Bertran!!! Eindelijk iets wat niet Ieren doet langs de oostkust en avontuur. Met de trein moesten we naar de buitenwijken van Brisbane, daar nog lopen en om 16.30 kwamen we aan. De shopp ging eigenlijk al dicht maar gelukkig na een lach van ons hebben ze nog snel alles ingevuld in het systeem en konden we de auto toch meenemen, we hadden het namelijk al gereserveerd in Noosa, alleen wisten we niet dat de shop al zo vroeg dicht ging... maar goed, we hadden de auto! Toyota nog iets, klein en perfect voor 4 personen. Nienke en ik zijn nog naar shoppingcentrum geweest want we wilde avondpicknick doen op Mount Coot tha. Tijdens boodschappen kwamen we erachter dat we wel snel moesten zijn want anders zou het donker zijn en we moeten rijden in het donker vermijden voor de Kangaroos die zomaar op de wegen kunnen springen. We waren op tijd! Mooi uitzicht gehad over Brisbane! Heerlijk sushi gegeten en een broodje en soesjes, toen teruggereden naar de shopping centrum voor de Kmart op zoek naar kerstkleding, niet echt gevonden :p en daarna nog overheerlijk lemoncake gegeten van onze feestmaaltijd. We hadden nog veel meer gekocht want we hadden zin in iets lekkers, maar het was veel te veel. Alles ligt nu in de koelkast en hopelijk morgen ook nog, want dan nemen we dat gewoon allemaal lekker mee voor ons avontuur in Springbrooke NP! Zin in!

Nu tijd voor mij om te slapen, morgen vroeg op, en dan is het alweer bijna kerst :p
Ik wenst jullie een gezellige tijd toe, ik geniet van de kerst in de zon. Heerlijk op slippers en in bikini!
Tot mijn volgende verhaal! In een week vlieg ik naar Tasmanië, daar ben ik dan 8 dagen en dan vlieg ik weer terug naar Sydney voor oud en nieuw (met Nienke) :) :) :)

Knuffels

  • 16 December 2014 - 23:58

    Gerard:

    weer lang verhaal gelezen. Veel beleef eb gezien. Ben benieuwd naar de mooie foto's

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Reisdagboek: beginnen bij Zuid-Afrika en stap 2 is Azie, China Volgende stap: Backpacken in Australie, Fiji, NZ en Bali! Huidige stap: Zuid Amerika

Actief sinds 14 Juli 2011
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 42945

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 10 September 2018

Around the world

22 Oktober 2014 - 10 April 2015

Down Under!

06 Maart 2014 - 11 Juli 2014

Nieuwe ervaring, nieuw continent: Azie

01 Maart 2012 - 08 April 2012

Letsitele (Limpopo) en Durban

17 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Step by step around the world

Landen bezocht: