Ik = kinderen om me heen en gezelligheid, en rust? - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Denise - WaarBenJij.nu Ik = kinderen om me heen en gezelligheid, en rust? - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Denise - WaarBenJij.nu

Ik = kinderen om me heen en gezelligheid, en rust?

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

03 April 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Zit nu in mn hotel aan het strand en heb nu genoeg tijd op mn vorige verhaal af te schrijven :)

Als ik terugdenk naar de afgelopen vier weken, is dat echt heel snel voorbij gegaan. Ik weet nog dat ik in het begin een beetje moeiete had met het op starten van de sportlessen en er elke dag weer iets werd gemeld waardoor ik mijn plan weer moest veranderen, maar uiteindelijk heb ik er echt van kunnen gnieten! Ik weet nu ook zeker dat ik iets moet doen met kinderen, maakt niet uit waar op de wereld. Tijden de sportdag merkte ik gewoon dat kinderen overal hetzelfde zijn. En na 4 weken had ik echt een band met bijna ieder kind! Op de sportdag kwamen ze als ze tijd hadden ook bij mn staan en knuffel geven, of als ze klein waren een arm om mn been, te lief gewoon!! Tijdens de sportlessen merkte ik ook wel dat ze mij al snel vertrouwden durfde uit te dagen, maar ook dingen aan me te vertellen er ws niet echt een grens tussen mij en de kinderen. En dat merkte ik wel bij de kinderen en de leraren.
Op maandag en woensdag was ik niet veel met de kinderen bezig geweest en ik voelde me ook beetje down die dagen. Op dinsdag ben ik met eddy en marti kleren gaan kopen in tzaneen, bij een Pep. Goedkope winkel waRbij je voor 10 euro 2 broeken en een trui, tshirt en onderbroeken kan kopen. De kinderen worden gesponsord, en en kijrgen dan 4x per jaar nieuwe kleren. Helaas hadden 15 sponsors dit keer geen geld overgemaakt wat inhield dat er ongeveer 15 kinderen geen kleren konden krijgen, eddy heeft dit met zijn donatiegeld van zijn basischool aangevuld zodat toch ieder kind kleren kan krijgen voor de winter.

Op donderdag was dan de sportdag, in het begin hadden de kinderen een geheime opdracht: ze moesten een dansje en/of kiedje instuderen en daarna aan nij laten zien. Het was 'geheim' voor mij, dus er werd serieus gewerkt en de leraren ook. Echt superleuk om te zien! Ik was echt ontroerd toen ze de liedjes zongen en ook nog een persoonlijke boodschap voor me hadden. Wauw!!
De activiteiten gingen ook heel goed, er was van alles wat, vortbal,hoogspringen, waterspel, touwtrekken, vrijspel met touwen,hoepels etc. Na elk half uur werd e gewisseld. En aan het einde van de dag mochten de klassen nog allemaal een ke het nummer zingen en iedereen mocht dan ook meedoen!
Ik heb superdag gehad, en de kinderen ook!

Na de sportdag zijn we nog langs een paar weeskinderen gegaan om kleren te brengen. Het duurde best kang. Eerst kom je aan, maak je een praatje. Dan maak je een foto voor de kledingwissel, gaat kind omkleden, en maak je een foto erna. Dit foen ze om aan de sponsoren te laten zien wat er met hun geld gebeurd. Het is ook leuk om te zien dat ze blij zijn met de nieuwe kleren:)

sAvonds heb ik nog heerlijk gegeten, met speciaal voor mij gemaakte wortel cake, lijkt totaal niet op carrotcake.
En ben ik heerrlijke gaan slapen na een lange maar goede dag!

Vrijdag ben ik nog langs school gegaan om alle sportspullen netjes op te ruimen. En toen kwamen er opeens allemaal kinderen met kaatjes naar me toe. Met erop Mam Denise, thank you for the sports. We will miss you. You are the best. Zo lief!!! Uiteindleijk ging ik weg met een stapel zelfgemaakte kaarten en nog cadeautje van alle leraren :)
Echt supertijd gehad! En wil heel graag terug, waarschijnlijk in november, dan is de graduation van grade 7, en die hebben persoonlijk aan mij gevraagd of ik dan terugkwam. Dus ik ga plannen en sparen :) :D

Vijdag avond was ik alweer gearriveerd in Durban. Vluchten gingen goed, eerste vlucht van Phalaborwa was vertraagd door onweer. Na half uur gingen we toch en heb ik boven de onweer gevlogen, ook heel apart :p
Rond 2300 kwam ik aan in hotel en ben ik gelijk gaan slapen.
Zaterdag regende het nog toen ik wakker werd, waarschijnlijk symbolisch. In de middag klaarde het op en kwam Brad langs met plannen om wat te gaan doen :) we zijn films gaan huren, lekker gegeten bij restaurants. Heb gezien waarr hij heeft crosst met zijn crossmotor, zijn naar supergroot winkelcentrum geweest, gateway, met winkels maar ook entertainment. Hebben in 4d achtbaan gezeten. Een stoel die beweegt en een 3d bril op :) :p
En nu ben ik helemaal alleen. Gisteren had ik geprobeerd om een safari/excursie te boeken, maar er was niets mogelijkk!!?? Ze zijn op zoek gegaan voor mij en kreeg de mogelijkheid voor morgen voor vallei met 1000 heuvels en een game drive :) ik helemaal blij, is het niet meer op woensdag maar op donderdag.... Want de gids had opeens plannen voor woensdag. Oke, nu nog een dag iets verzinnen om te doen. De winkels zijn niet op loopafstand en de taxis zijn relatief duur, maar goed dat doe ik maar.
En ik moet denk ik ook uitrusten.... Iedereen zegt het, dus dan doe ik dat maar;) misschien heeft het lot ook bepaald dat de safari daarom verplaatst is naar donderdag ik ga zo maar eens van mn heerlijke balkonnejte af. En op zoek naar eten, en even shoppen.

Owjah, sochtends kan ik dolfijnen spotten tijdens ontbijt. Gisteren heb ik er heel veel gezien toen ik ontbijt had rond 7 uur. Vandaag niet zoveel gezien. De ober vertlede dat ze vooral sochtends te zien zijn, dus morgen ochtend weer een kans :)


Ps: twee nummers die wat met me deden terwijl de kinderen voor mij zongen:
- open the eyes of my heart
- your simply the best
:)

  • 03 April 2012 - 12:29

    Els:

    rust is ook belangrijk,
    geniet naar even

  • 03 April 2012 - 15:30

    Gerard:

    Probeer wat mooi foto's te scoren van dolfijnen in sprong? lekker uitrusten hier gaat alles weer terug door in het oude.
    1 nummer is van Simply Red

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Reisdagboek: beginnen bij Zuid-Afrika en stap 2 is Azie, China Volgende stap: Backpacken in Australie, Fiji, NZ en Bali! Huidige stap: Zuid Amerika

Actief sinds 14 Juli 2011
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 42744

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 10 September 2018

Around the world

22 Oktober 2014 - 10 April 2015

Down Under!

06 Maart 2014 - 11 Juli 2014

Nieuwe ervaring, nieuw continent: Azie

01 Maart 2012 - 08 April 2012

Letsitele (Limpopo) en Durban

17 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Step by step around the world

Landen bezocht: