Eerste indruken - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van Denise - WaarBenJij.nu Eerste indruken - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van Denise - WaarBenJij.nu

Eerste indruken

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

02 Maart 2012 | Zuid-Afrika, Tzaneen

Hehe,
Eindelijk aangekomen in mijn verblijfplaats voor de komende 4 weken :) De reis begon gisteren (donderdag) rond 15.00 naar Schiphol. Eerst de vlucht naar Londen, dan van Londen naar Johannesburg, dan een vlucht naar Phalaborwa en daarna een autorit van 1,5 uur naar tzaneen. Dit plaatsje ligt vlakbij Letsitele.
De vluchten gingen vrij goed, was wel beetje nerveus of mijn bagage goed was gegaan, want op londen hoefte ik daar niets aan te doen. In J'burg moest ik eerst door de douane en bagage ophalen en daarna weer inchecken voor mijn laatste vlucht. Dit was met airlink, heel klein vliegtuigje met negen rijen, met 1 stoel aan de ene kant, en 2 stoelen aan de andere kant :). Op het vliegveld in phalaborwa was het niet moeilijk om mijn pick up te vinden. Hier stond eddy mij op te wachten, hij is een nederlandse vrijwililiger waarmee k ook het vrijwilligers huis deel. In NL is hij al jaren leraar en geniet nu van zijn sabbatical :). Op de weg naar tzaneen heeft hij me van alles uitgelegd en zijn we ook op een terrasje (= picknicktafel/ restaurantje) gaan zitten en hebben we wat gedronken waar we uitzicht op een meertje hadden waar krokodillen of nijlpaarden konden zijn, maar niet gezien. Rond half 4 was ik dan op de plek van bestemming. Ht huis ligt op een terrein best een stuk vanaf de weg, ongeveer zelfde als vorige keer met Bushhouse in Kwamadwala. Nu staat op het terrein een vrijwilligershuisje waar eddy en ik nu 'wonen' een huis van Ellanie en Francois (de eigenaren) en nog een huis waar de schoonmakers en tuinmannen wonen. De wc en badkamer is allemaal binnen, alleen zit dit niet vast aan mijn kamer, via de woonkamer kom ik er. Owja, we hebben ook een klein zwembadje buiten staan ongeveer 2,5 m in doorsnee :p
Na de rondleiding hebben we even gezeten en om 6 uur hebben we meegegeten. Heerlijke 'vetkoek', is den soort oliebollen brood. En ze eten het als een soort wrap/hamburgerbroodje met gehakt tomaat en kaas. Ik vond het ''baie lekker' want had niet heel veel gegeten de afgelopen dag:) en als gezond ook een salade met wortel, ananas en rozijnen.
Net nog even buiten gezeten en plannen gemaakt voor morgen. Ik ga een van mijn to-do dingen doen :) zwemmen bij/onder een waterval!!! Altijd al willen zien en nu ga ik er ook nog in zwemmen, super!!!!
Nu lig ik in bed mijn verhaal te typen, 19.15 en ga ook lekker slapen. Bed is behoorlijk groot, 1.5/2 persoons en temperatuur is redelijk warm vergeleken met vammiddag. Toen ik aankwam was het ongeveer 39 graden en nu rond de 20. Ik denk dat ik wel slaap.

De komende dagen zal ik ook foto's proberen te uploaden aangezien ik hier veel op internet kan :) voelt eigenlijk niet dat ik ver weg ben, maar dat betekent niet dat ik elke dag hier een verhaaltje neer ga zetten ;) maar de foto's gaan dit keer zeker erbij komen.

Tot een volgende berichtje, ik ga slapen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Reisdagboek: beginnen bij Zuid-Afrika en stap 2 is Azie, China Volgende stap: Backpacken in Australie, Fiji, NZ en Bali! Huidige stap: Zuid Amerika

Actief sinds 14 Juli 2011
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 42851

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 10 September 2018

Around the world

22 Oktober 2014 - 10 April 2015

Down Under!

06 Maart 2014 - 11 Juli 2014

Nieuwe ervaring, nieuw continent: Azie

01 Maart 2012 - 08 April 2012

Letsitele (Limpopo) en Durban

17 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Step by step around the world

Landen bezocht: