Een week school gehad - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Denise - WaarBenJij.nu Een week school gehad - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Denise - WaarBenJij.nu

Een week school gehad

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

20 Januari 2018 | Argentinië, Buenos Aires

Hola los todos

Ya estoy una semana en Buenos Aires y disfrutiendo. Hay muchas cosas a visitar y muchos gentes para hacer actividades despeus el clase.

Ja, dat ging best vloeiend uit mijn vingers, alleen blijft het toch moeilijk om het Spaans uit mn mond te krijgen. Verstaan en typen is zoveel makkelijker. Maar ik schreef daarnet dat ik al een week hier ben, en me zeker vermaak. Na school zijn er genoeg dingen te doen. Het meeste doe ik met mn kamergenootje Sophie, maar ook met anderen due we ontmoeten in het hostel of die ik heb leren kennen tijdens de tours de eerste dagen. Veel backpackers zijn in de tussentijd naar andere plaatsen geweest, maar komen dan weer terug naar dit hostel, omdat het gunstig ligt met doorreizen etc.
De eerste dagen Spaans waren best heftig, we gingen even snel door alle grammatica heen en alle verleden tijden die de Spaanse taal heeft. De uitleg is dan ook in het Spaans, als je het echt niet begrijpt wil ze het kort in Engels uitleg geven maar gaat daarna weer snel over in Spaans. Bedt goed op deze manier, want dan hoef je hoofd maar in 1 taal te denken. In de klas zit ik trouwens maar met een andere, Franse, jongen. Hij is naar Argentinië gegaan om er minstens een jaar te wonen en werken. Naast alle grammatica vertelt Lorena, lerares, ook veel over het land Argentinië. Gelukkig heb ik mij ingelezen in dit land thuis dus is het makkelijker te begrijpen. Maar ik ben wel verbaasd dat ik toch zoveel woorden weet en het hele verhaal begrijp. De lessen zijn van 9.30 - 13.30, daarna gaan we gelijk middageten en ons huiswerk maken. Jaja, dat krijgen we hier ook gewoon ;). Na het huiswerk is het dan lekker tijd om andere dingen te doen. Rondlopen in de stad, in parkje zitten, op rooftop zitten in de zon of gewoon in hostel hangen. Dinsdag middag hadden Sophie en ik even geen zin meer om gelijk AL het huiswerk te maken, dus zijn we op zoek gegaan naar een leuk lunch tentje :). Woensdag hebben we een ferry geboekt naar Uruguay, daar gaan we zondag de hele dag geen, Colonia heet het plaatsje.
Donderdag mochten Sylvain, de Franse, en ik maar de andere klas met twee Congolese mannen die hier priester willen worden. Zij zijn hier al 3 maanden en we mochten meedoen met hun communicatielessen. Superleuk, kunnen en moeten we echt Spaans praten en proberen alle grammatica goed te doen ;)
Op vrijdag gingen we samen met de andere twee klassen een traditionele chocotorta maken. De speciale ingrediënten hiervoor zijn, dulche de leche en soort crema (mascarpone achtig). De koekjes doop je in suikerwater/melk en daarover smeer je een laag leche en crema en zo ga je door totdat het niet meer in je vorm past of iets op is. In de tijd dat het in de koelkast moest harden hebben we weer grammatica les gehad en in de middag gegeten, samen met het drinken van mate. Di5 is een typisch drankje van hier, soort thee met soorten kruiden wat iedereen hier overal drinkt, ook op straat. Her is een gewoonte om dit drankje ook met iedereen te delen en vooral niet in je eentje te drinken. Degene waarvan de beker is deelt deze steeds uit, en als je klaar bent met drinken geef je deze weer terug aan diegene. De smaak vond ik best bitter, maar samen met de mega zoete torta werd het wel lekkerder ;).
Rond 13.00 uur op vrijdag waren we klaar met taart eten en praten over allemaal leuke dingen, in Spaans en het zingen van het lied vivir mi vida. Ik dacht jippie weekend, maar helaas was het niet echt de afsluiting van de week samen. We moesten daarna nog even terug de klas in voor laatste half uur en kregen we nog heerlijk huiswerk mee voor maandag. Ik heb dit gelijk die middag gemaakt. Het was echt een superhete dag, dus zijn Sophie op zoek gegaan naar een parkje. Dit werd achter De haven aan de zee. Het was meer dan een uur lopen, maar was wel echt lekker om daar in de schaduw te liggen op een kleedje die we dit keer wel hadden meegenomen en wat crackers. Prima middagje zo :) sAvonds rijst met diepvries groente gegeten, supersimpel maar ook goedkoop en gezonder dan al het gefrituurde eten wat je anders in de restaurantjes kan kiezen. In de avond hadden we feest in ons hostel, en zaterdag lekker uitgeslapen.
Met de metro zijn we naar Palermo gegaan, deel van de stad Buenos Aires. Op zaterdag zijn daar leuke marktjes en hebben we ook kekker geluncht. DArna nog wat rondgewandeld en veel streetart gezien. Veel muren zijn beschikderd, niet echt met graffiti, maar ziet er wel leuk uit :) Terug in hostel lekker niets gedaan en klaarmaken voor dagje Uruguay! De boot vertrekt om 8.15 en we moeten uur van te voren aanwezig zijn om allemaal papieren in te vullen omdat we het land Argentinië uitgaan. Ben benieuwd hoe het daar is, wel zin in een andere omgeving even ;)