Aftellen voor vuurwerk! (en laatste dagen in Aus) - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Denise - WaarBenJij.nu Aftellen voor vuurwerk! (en laatste dagen in Aus) - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Denise - WaarBenJij.nu

Aftellen voor vuurwerk! (en laatste dagen in Aus)

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

06 Januari 2015 | Fiji, Nadi

Mijn vorige verhaal stopte de seconde voordat. In de auto stapte naar ht treinstation, hierbij de rest en alle dagen daarna :)

Met de trein zijn we naar het centrum gegaan, rond half 7 was dat. Heel veel backpackers die ik heb ontmoet langs de kust waren al heel vroeg in d ochtend in de rij gaan staan om een goeie plek te hebben. Omdat wij (Nienke en ik) bij Tim sliepen hadden we een supergoeie plek die ook uitzicht had op de Harbour Bridge!!! :)
Samen met nog wat vrienden zijn we eerst wat gaan eten, in een parkje vlakbij de Harbour bridge. Het kindervuurwerk was om 21.00 uur. Deze hebben we gezien door de hekken heen die om het park stonden. De volgend plaats moest dus wel echt met goed uitzicht zijn vond Nienke en ik, dit was gaaf om te zien maar willen graag de hele brug :p Na een superlange wandeling waren we eindelijk bij de plek: Balls Head Beach. Superdruk, maar gelukkig een plekje kunnen vinden waar goed uitzicht was. We moest nog een uurtje wachten dus nog even gekletst en wat gedronken en wachten op het aftellen. Rond 23:55 zijn we naar nog een betere plek gegaan, paar stappen opzij :p toen begon het aftellen. Ik kon bij vriend van Tim op zn schouders zitten: Rohan, hij is bijna 2 meter lang dus had superuitzicht!!!! Vuurwerk was echt supergaaf en heel mooi. Bijzonder om daar een jaar geleden over hebben nagedacht om vuurwerk te zien in Sydney en het nu ook echt gebeurd! Yeah! Na het vuurwerk zij we teruggelopen nar d trein, hebben we nog even wat gedronken en gegeten wat er nog over was van de picknick en weer terug naar huis. Heerlijk geslapen in mn bedje en wakker geworden met de zonsopgang. Ik was al zo wakker in de ochtend dat ik mn beddengod in d was heb gedaan en nog wat kleren heb gewassen want dit was de laatste dag bij Tim. Tim vliegt 3 januari naar Afrika waar hij zijn fietstocht begint om geld in te zamelen coor een waterput voor een ziekenhuis in Ethiopië. Nienke en ik gaan vandaag naar ons hostel in Sydney, terug naar het backpackers leven :p Na twee weken leven in een huis, met een gevulde koelkast, privé kamer en lekker je spullen rond laten slingeren in je slaapkamer is dat toch wel even wennen. Na nog een appelflap, die we gebakken hadden en nog wat lekker fruit heeft Rohan ons eerst naar Bondi Beach gebracht en heb ik me ingecheckt bij Noahs backpackers, daarna door naar Nienkes hostel in het centrum. Ik vond mijn hostel niet echt schoon, maar oke, maar nienkes hostel was echt heel vies en de kamer stond, we zijn gelijk maar op stap gegaan en gelukkig slaap je alleen in je hostel dus is het te overleven.
We hebben een drankje gedaan in de Opera bar, onder het Sydney Opea House. Duur wijntje maar lekker, en we zaten daar nog even met Rohan en zijn vrienden: een echt plek om te zijn voor Australiërs :p cool! Daarna nog afgesproken met Nadia (van Fraser Island tour) en Peter, hij was vandaag jarig. We hebben bij de Opera Bar nog een overheerlijke chocolade melk en een taartje voor Peter :)
Die avond hebben ik bij Nienke geslapen, er was nog een bed vrij in haar kamer, dus het was even neus dicht houden en hopen dat ik snel in slaap viel. Ik was zo moe dus dat lukte wel. sOchtends werd ik in dezelfde positie wakker :p dus had zeker goed geslapen :p die ochtend hebben we een gratis city walk gedaan door Sydney, dezelfde organisatie als in Melbourne. Peter en zijn vriend gingen ook mee :! Deze wandeling was 3 uur lang, maar wel leuk om door straatjes te lopen waar je zelf nooit komt en over de geschiedenis van Sydney te horen. We zijn ook langs het cafe gelopen met de gijzeling, er staat nu een muur omheen en je kan nog steeds bloemen neerleggen, indrukwekkend om te zien dat die hele straat vol lag met bloemen!
Na de walk hebben we gegeten in een leuk straatje waar ik met Marlijn 2 maanden geleden was geweest :) en toen zijn we naar Manly gegaan met de ferry. Nederlandse Tim ging ook met ons mee, hem hadden we voor het laatst gezien in Agnes water (maand geleden) en was leuk om elkaar weer te zien en verhalen te delen. Helaas was de zon ondergegaan maar we hebben wel nog op het strand gelegen, daarna heerlijk weer Mexicaans gegeten (zelfde als 2 maanden geleden :p). Toen gelopen naar d bus en allebei in ons eigen host geslapen.
Op 3 januari zijn we naar Paddington markt geweest, markt was leuk om t zien maar niets gekocht. Daarna zijn we door een wijk gelopen wat keek op oud zuid met allemaal dure winkels :p toen door naar China town en heerlijk een chinese lunch gegeten. Toen door naar Collaroy beach waar de groep can Australian backpackers een nieuwjaarsduik ging doen met snert als toe. Ik heb Niels daar nog even gedag gezegd en weer in hostel geweest waar ik de eerst nachten sliep. Grappig om hier eer te zijn. Die avond hebben we om 6uur nog een wandeling gedaan door The Rocks, gebied waar de zeelieden woonden vroeger. Daarna door naar vuurwerk in Darling Harbour, de show was bijna net zo goed als met oud en nieuw. Toen gingen we proberen om in de sky tower te gaan, de dag ervoor konden we er niet in omdat we op slippers waren, dus vandaag schoenen aan. Mochten we alsnog niet naar binnen want ik had een kort spijkerbroekje aan, was het een kort rokje geweest had het wel gemogen... Helaas. Toen terug naar de hostels. Laatste dag in Sydney hebben we de eastern coastal walk gedaan, van Bondi beach langs de kust over een pad en kliffen langs verschillende stranden naar Coogee Beach. Leuke en lange wandeling, en heel warm! Heerlijk geluncht bij laatste strand en daarna in een parkje armbandje en enkelbandjes geknoopt. Nienke had dit geleerd en ik wilde het ook graag leren :p. daarna naar bondi junction om nog even t shoppen, dit werd vooral boodschappen doen voor ontbijt en lunch voor de volgende dag want de kleren die we probeerde was het toch niet helemaal. In de avond goedkoop gegeten bij Domino's pizza :p en als afsluiting wilde we (Tim, Nienke en ik) nog even naar de botanische tuinen en als afsluiting een drankje in Opera Bar. Bij de opera bar wilden we nog een leuk filmpje maken en helaas was ik over enthousiast en was ik even vergeten dat mn knie nog niet zo sterk was dus ging ik er weer door heen tijdens een sprong. In de Opera Bar gevraagd om ijs en gelijk stonden en 5 mannen van de bewaking om ons heen, eigenlijk best grappig om at zo mee te maken. Ik kreeg ijs om te koelen en verband. Tim heeft me naar hostel gebracht met de bus en Nienke stapte bij haar hostel uit want zij moest om 5uur de volgende dag de trein halen. Bij hostel Tim nog uitzicht van Bondi Beach vanaf het dakterras en hem daarna weer op de bus gezet. Ik heb heerlijk geslapen en sOchtends mn tas ingepakt en naar beneden laten dragen. Mijn dagen in Australië zitten erop, helaas met en minder leuk eind, maar ik heb het super leuk gehad! En wil stiekem toch wek terug om t werken :p eerst maar even kijken hoe de rest van de reis is en thuis komen en dan beslissen :p
Op het vliegveld hulp gekregen van een meisje die ook naar Fiji vloog, nadat mn tas ws ingecheckt kon ik gewoon met mn eigen rugtasje lopen naar de gate. De vlucht naar Fijij had ik weer veel geslapen en bij de landing werd ik weer echt wakker. Het verbaasde me dat Fiji zoveel bergen heeft, heel mooi uitzicht vanuit de lucht! Daarna met een shuttle naar het hostel en heerlijk geslapen in een luxe bed.
Nu 1 dagje relaxen en de volgende dag op eiland tour. Ben benieuwd! Eerst maar even uitrusten! :)
Xxxxx :) Vanuit Fiji

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Reisdagboek: beginnen bij Zuid-Afrika en stap 2 is Azie, China Volgende stap: Backpacken in Australie, Fiji, NZ en Bali! Huidige stap: Zuid Amerika

Actief sinds 14 Juli 2011
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 42721

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 10 September 2018

Around the world

22 Oktober 2014 - 10 April 2015

Down Under!

06 Maart 2014 - 11 Juli 2014

Nieuwe ervaring, nieuw continent: Azie

01 Maart 2012 - 08 April 2012

Letsitele (Limpopo) en Durban

17 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Step by step around the world

Landen bezocht: