eerste paar dagen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Denise - WaarBenJij.nu eerste paar dagen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Denise - WaarBenJij.nu

eerste paar dagen

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

20 Juli 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

hoioi,
ik kan eindelijk even op internet. Het is hier nu half 8, 20 juli. De eerste nacht in johannesburg was superoud. Rond de 4 graden We sliepen in een oud hostel, met een 1,5 persoonsbed. Gelukkig zat daar een soort warmtedeken in, waardoor we best goed hebben geslpapen.
De volgende dag was weer een lange zit. Eerst naar het vliegveld, 10 minuutjes. Toen daar uur gewacht op de bus naar nelspruit. Dat duurde ongeveer 4 uur, en toen nog een uur ofzo naar het projec.
Projec tis wel heel leuk. Onze eerst ag was beetje saai. We kwamen om 4 uur aan, en niemand was er. We wisten ook niet echt wat we ervan moesten verwachten en wat voor mensen er zouden zijn. Op een gegeven moment hoorden we leven. Dat was Ryno, een man van het project die hooi kwam halen en naar de paarden ging. Wij vroegen of we mee meochten, en dat was dan ons eerste activiteit. Superleuk, rijden in een park, in the middle of nowhere, en opeens zien we 2 olifanten en een soort paardenstal, waar de paarden staan van de horse riding programme. Super leuk! Die olifanten zijn getraind, en wij mogen daar ook over 2 weken op rijden zeggen ze. Ik weet dat het zielig is, maar ze worden goed verzorgd.
Op disndag moest ik namelijk meteen in de ochtend rond 7 uur peop scheppen en de takken weghalen, waar de olifanten overnachten. Klinkt vies, maar ik vond het eingelijk wel heel leuk om te doen.
In de middag zijn we naar een school geweest en hebben we de buiten kant geschilderd. s Avonds hebben we burgers gegeten, en een film gekeken, en rond 9 uur lig je hier wel in bed :)
Vandaag de keuken schoongememaakt in de ochtend (dat was mijn taak van het corvee) en in de ochtend weer geschilderd, maar nu een klaslokaal. In de middag hebben we gesport, en rustig aan gedaan.
Morgen is eveline haar verjaardag. Ze hebben hier rare tradities om te doen, dus ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren, kan ik alvast afkijken voor mijn verjaardag.
Tot snel allemaal weer. Vroeg slapen!

PS: Melvin ik heb een kaart, ik kan m alleen nergens op de post doen, ben actief bezig.

x/knuffel/ totsiens (=zuidafrikaans (hee makkelijk))

  • 20 Juli 2011 - 18:19

    Lotte Groenewoud:

    Leuk om je verhaal te lezen!!
    Klinkt leuk wat je al hebt gedaan:)
    Have fun!

    xxx

  • 20 Juli 2011 - 19:42

    Els:

    hoi, kun je iets meer vertellen over waar je precies, in de middle of nowhere, zit. de site geeft aan Kwa Madwala; zelf dacht je dat het project in Mpumalanga zat. dit geeft wel een andere weersverwachting. groetjes van hier en voor Eveline gefeliciteerd!

  • 21 Juli 2011 - 08:35

    Melvin:

    Hoe heb je internet? Op een oude computer ofzo? En je smste dat je een night game drive ging doen. Hoe was dat?
    Maar ik lees al dat je heel goed kan schilderen, kan jij mooi de gevel doen als je thuis bent!

  • 21 Juli 2011 - 09:04

    Buuf Monique:

    Heee Denise,

    leuk om te lezen. Dat vroeg naar bed gaan komt mij heel bekend voor uit mijn verblijf in de tropen. Deden ze in Indonesie ook, om vervolgens hééél vroeg weer op te staan. Ik zat destijds om half 6 in de bus naar mijn project en dan was de stad/bustation al in volle bedrijvigheid! Geniet ervan, het zal een ervaring worden om nooit te vergeten! Wees wel voorzichtig!

    liefs
    Monique

  • 21 Juli 2011 - 20:53

    Adri Burger:

    Hoi Denise,

    Wat leuk.
    spannend, morgen naar Mozambique?
    Lezen graag hoe het je/jullie vergaat.
    Veel groeten, Marcel en Adri

  • 22 Juli 2011 - 11:50

    Karen:

    Hey Denise,

    Ik ben zo blij met alle positieve berichten! Pas goed op mekaar en ik ben benieuwd naar jullie volgende berichten!!

    xx en knuffel Karen..

    ps.. volgende keer ook foto's? of is dat niet mogelijk vanaf daar?! want ben natuurlijk wel superrr benieuwd hoe het eruit ziet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Reisdagboek: beginnen bij Zuid-Afrika en stap 2 is Azie, China Volgende stap: Backpacken in Australie, Fiji, NZ en Bali! Huidige stap: Zuid Amerika

Actief sinds 14 Juli 2011
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 42854

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 10 September 2018

Around the world

22 Oktober 2014 - 10 April 2015

Down Under!

06 Maart 2014 - 11 Juli 2014

Nieuwe ervaring, nieuw continent: Azie

01 Maart 2012 - 08 April 2012

Letsitele (Limpopo) en Durban

17 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Step by step around the world

Landen bezocht: