Het raam met zicht op de andere wereld - Reisverslag uit Yulin, China van Denise - WaarBenJij.nu Het raam met zicht op de andere wereld - Reisverslag uit Yulin, China van Denise - WaarBenJij.nu

Het raam met zicht op de andere wereld

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

20 Juni 2014 | China, Yulin

Daar stond ik dan,
samen met jou
We keken samen naar buiten
en misschien was wat wel de eerste keer voor jou

Je zag van alles door het raam
je voelde de wind op je gezicht
We zagen een vogel vliegen hoog in de lucht
je kneep je ogen dicht door het felle zonlicht

We zagen heel veel bomen staan
en daar stond ik dan, samen met jou
Genieten van het windje
en van alles wat er gebeurde achter het raam

Het raam waar je misschien al eerder door wilde kijken
maar je hebt het nooit kunnen bereiken
Ik zal je de volgende keer weer optillen
zodat we samen weer de andere wereld kunnen zien
De andere wereld, zonder bedden en gangen en deuren
de wereld met bomen, huizen en vogels in de lucht
en grote en kleine auto’s die over de straat scheuren

En ik hoop dat als je later groot bent ook daar buiten kan zijn
Lopen, springen en van alles zien, want dat vind je fijn
en vooral de wind in je gezicht voelen
de wind die je gelijk voelde toen ik je optilde
Optilde van de grond
de grond waar je nu nog op kruipt,
kruipen, want staan kan je nog niet
staan is nog lastig door je ene voet
maar dat komt zeker goed!

En zolang het kan, neem ik je mee naar het raam
waar we dan samen staan
staan en genieten
genieten en kijken
kijken en voelen
voelen en lachen
ja lachen!
lachen maakt je blij, en toch had ik tranen in mn ogen
Tranen van vreugde en verdriet
Vreugde dat ik jou dit kan geven
en verdriet die jij niet ziet
maar die ik voel van binnen terwijl wij daar samen staan
staan bij het raam.
Het raam met zicht op de andere wereld

ps: Afgelopen week een emotionele week gehad in het kindertehuis. Het einde komt in zicht en daardoor besefte ik allemaal heb gedaan hier in China. Een kindje stond op de grond en wees met zijn vinger omhoog. Ik tilde hem op en toen kwamen al deze gedachten op.
Ook is er een kindje overleden waarvan ik al 3 weken zei dat ze goed moest eten en elke keer zeiden de nannies dat dat oké was. Maar helaas. Afgelopen donderdag was ik er, samen met een groep Amerikaanse vrijwilligers die een week lang in Yulin zijn. Een vrouw die tilde het meisje op en zei dat aanraking heel belangrijk was. De vrijdag dat ik er kwam... was ze er niet meer...
....
....
.....
Even geen woorden ervoor.

Dit weekend ga ik de foto's kiezen van de fotoshoot! :) En dan nog 3 daagjes op de school en dan toeriste spelen! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Reisdagboek: beginnen bij Zuid-Afrika en stap 2 is Azie, China Volgende stap: Backpacken in Australie, Fiji, NZ en Bali! Huidige stap: Zuid Amerika

Actief sinds 14 Juli 2011
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 42753

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 10 September 2018

Around the world

22 Oktober 2014 - 10 April 2015

Down Under!

06 Maart 2014 - 11 Juli 2014

Nieuwe ervaring, nieuw continent: Azie

01 Maart 2012 - 08 April 2012

Letsitele (Limpopo) en Durban

17 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Step by step around the world

Landen bezocht: