In China voor 2e week, naar de kapper voor 2 euro - Reisverslag uit Yulin, China van Denise - WaarBenJij.nu In China voor 2e week, naar de kapper voor 2 euro - Reisverslag uit Yulin, China van Denise - WaarBenJij.nu

In China voor 2e week, naar de kapper voor 2 euro

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

22 Maart 2014 | China, Yulin

Hoi!
Alweer een week voorbij. Van maandag t/m donderdag was ik weer op de Special Education Center, waar ik nog meer heb gezien dat ze kunnen aanpassen en ook geprobeerd om dat duidelijk te maken. Ik denk dat ze het nu wel gaan beseffen, maar dat het nu ook nog een tijd duurt voordat ze het uitvoeren. Dus geduld is heel belangrijk. Maar heel toevallig kwam ik ook de zin tegen deze week:

"A little progress is still progress"

Ik denk dat die bedoeld was voor mij :)
Op maandag zijn Weijuan, Jingyuang en ik nog met de ouders van de SEC meegeweest naar een hotpot restaurant. Dit keer kon je zelf kiezen wat je in je eigen hotpot (soep) wilde. Het was eigenlijk een soort soepfondue, waar je vlees/groente en noedels in kan koken.
En ik heb daar ook chips met stokjes gegeten, hahaha.

Op vrijdag ben ik naar het weeshuis geweest! Dat was echt heel bijzonder. Op alle beveiligingscamera's beneden was geen kind te zien! Dus ik vroeg waar zijn alle kinderen, die bleken in de "living area" te zitten. Dat zijn voor mij gewoon de slaapkamers! Ze hebben namelijk zulke mooie faciliteiten zoals revalidatiebadjes voor kinderen, 2 speelzalen met allemaal zacht materiaal en muziek dingen, ballenbak, hang/springmatten, en nog veel meer. Maar alle zalen waren leeg! Alle kinderen lagen namelijk in hun bed of liepen op de gang als ze uit bed konden.
Ik heb daarna met Marlies gesproken, en wil graag de kinderen onder de 3 jaar aandacht geven en ze laten bewegen! En plezier hebben. De ontwikkeling (op fysiek, emotioneel en sociaal gebied) is zo belangrijk. En ze krijgen amper aandacht (misschien als ze eten krijgen), geen vrijheid om te beweging en dat raakte mij. Ik ga nu een plan schrijven waarmee ik kan laten zien wat ik wil doen. En dan hoop ik dat ik toegang krijg. Het is namelijk lastig omdat het een gebouw is van de overheid en ze graag willen laten zien hoe goed ze zijn met alle faciliteiten die ze hebben, maar geen kennis willen aannemen omdat ze denken dat ze zelf denken dat ze alles goed doen. Dus wie weet!

Op vrijdag middag ben ik naar de kapper geweest! Ja, voor maar 2 euro (zie foto's). Echt heel goedkoop, maar ik denk dat ik nog een keer ga, en dan korter, voor het chinese kapsel :p

Dit weekend was lekker rustig. Vrijdag avond alleen thuis gezeten :) HEERLIJK! en zaterdag ochtend gechilled, Wie is de mol afgekeken :) En daarna gezwommen en een chinese nek en voetmassage gehad. Ze doen de massage over je kleren, heel apart, maar op zich wel oké. Ben benieuwd hoe mn nek morgen voelt, want hij bleef daar best lang :p

Ow! En internet is als het goed is geregeld op de SEC, dus ik hoop dat het ook werkt, dan vertel ik binnenkort alle topics die ik vorige keer heb opgeschreven :) Ik duik dan nu lekker mn bedje in en hopelijk is mijn verkouden neus dan morgen ook minder!

wan an (goodnight)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Reisdagboek: beginnen bij Zuid-Afrika en stap 2 is Azie, China Volgende stap: Backpacken in Australie, Fiji, NZ en Bali! Huidige stap: Zuid Amerika

Actief sinds 14 Juli 2011
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 42747

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 10 September 2018

Around the world

22 Oktober 2014 - 10 April 2015

Down Under!

06 Maart 2014 - 11 Juli 2014

Nieuwe ervaring, nieuw continent: Azie

01 Maart 2012 - 08 April 2012

Letsitele (Limpopo) en Durban

17 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Step by step around the world

Landen bezocht: