Dagje naar Uruguay - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Denise - WaarBenJij.nu Dagje naar Uruguay - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Denise - WaarBenJij.nu

Dagje naar Uruguay

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

28 Januari 2018 | Uruguay, Colonia del Sacramento

Het is alweer een week geleden dat ik in Uruguay ben geweest. In de ochtend moesten we om 7 uur bij de Ferry zijn. Ik ging samen met Sophie, we kunnen het goed met elkaar vinden en we wilden allebei graag naar Uruguay! Omdat we naar een ander land gaan met de boot moesten we ook echt door de douane en kregen we stempels in het paspoort :) Eenmaal in Uruguay kwamen we aan in het stadje Colonia del Sacremento. Het is een oud stadje met invloeden van Portugal en staat zelf op de UNESCO wereld erfgoed lijst. We hebben rondgelopen door het oude stadsgedeelte, maar daar waren we redelijk snel doorheen. Het werd toen ook echt superheet, en van onze lerares hebben we tip gekregen om een fiets te huren en dan te gaan fietsen langs de kust. We waren op zoek naar een verhuurbedrijf, maar die konden we niet vinden dus besloten we lekker ons Spaans te gebruiken en het te vragen aan een voorbijganger. Zij stuurde ons naar een lokaal bedrijfje waarbij een heel oud mannetje zat, Juan Carlos. Hij kon natuurlijk echt geen Engels dus het was superleuk om ons Spaanse kennis te gebruiken. Het ging ons goed af, we begrepen wij hij zij, wanneer hij dicht ging en hoe laat we de fietsen terug moesten brengen. We zaten nog niet 5 minuten op de fiets en toen begon het te regenenen! Op zich lekker maar niet heel fijn natuurlijk, we hebben toen een marktje bezocht zodat we een beetje onder die luifeltjes konden schuilen. Verrast om te zien dat ze hier ook veel kaas verkopen! Maar een keertje uitproberen :). Toch besloten om verder te gaan fietsen, we moesten twee heuvel over en daarna fietsten we langs de kust. Het was alleen nat op de weg en we hadden niet echt super goede fietsen, dus het remmen was niet heel gemakkelijk.
Maar het was een superleuke ervaring, we zijn ongeveer 30minuten onderweg geweest naar een oud stierengevecht arena. We konden daar niet naar binnen, maar we hebben een rondje erom heen gefietst, langs huizen gefietst waar de mensen wonen en toen besloten op het strand te liggen. We hadden geen bikini mee, maar het was alsnog lekker om op het strand te liggen. Vooral in de schaduw want het werd echt heet. Als lunch hadden we wat meegenomen uit de supermarkt in Buenos Aires, dus we konden soort van picknicken op het strand en wel afkoelen in het water. Het was best mogelijk geweest om te zwemmen in de zee, het ziet er alleen niet echt uitnodigend uit omdat het water hier bruin is. Dit heeft te maken met de stroming en het leven in de zee volgens mij, maar goed, we hebben we afgekoeld met onze voeten :). Ijsje gegeten, andere plekje op het strand gezocht en toen terug gefietst om de fietsen terug te brengen, helaas het oude mannetje daar niet meer om hem te bedanken maar iemand anders. Het was nog steeds heet dus zijn we naar een supermarktje geweest om nog wat lekkers te halen voor een picknick, en bij toeval kwamen we een leuk parkje tegen bij een kerk waar we nog even hebben gelegen want het duurde nog wel even voordat de zon onderging. De zonsondergang moet hier namelijk heel mooi zijn, en is een van de redenen waarom Argentijnen naar dit plaatsje gaan. Rond 20.00 uur ging de zon onder, en het was inderdaad mooi om de zon in de zee zien zakken, en waarschijnlijk is dat in Argentinië niet mogelijk, maar ik heb dat eerder gezien ;). Om 23.46 ging onze boot terug naar Buenos Aires, dus nadat de zon onder was hadden we nog een paar uur. We hebben heerlijk gegeten bij een tapas barretje en lekker gekletst totdat het tijd was om naar de ferry te gaan. Rond 1.30 we terug in het hostel en gelijk slapen want op maandag weer naar school, wel pas om 9.30. Dus nog genoeg uur om te slapen ;).

De tweede week Spaans is ook echt voorbijgevlogen. Op maandag nieuwe mensen ontmoet, Jelte, die ook uit Nederland komt, 18 jaar en gaat hier vier weken Spaans leren en daarna reizen en Joriaan, toevallig ook Nederlands en is gewoon aan het reizen. In de avond zijn we naar een trommel voorstelling gefeest, La Bomba, maar ook op tijd naar huis ;).
Dinsdag middag ben ik na school naar een boekenwinkel geweest, El Ateneo, die in een theater is. Ziet er heel mooi uit en ik heb daar kinderboekjes gelezen en toen ik weg werd gestuurd van de kleine kinderstoeltjes, ben ik naar boven gegaan en heb ik nieuwe Spaanse woorden geleerd toen ik de proloog van een boek las over tuinieren, haha. Ik had onderweg een stuk kaas, Santa Rosa, gekocht, en die opgegeten als lunch met crackers ;).
Woensdag avond zijn we naar een Tango les gegaan, waar we de basis hebben geleerd. De manier van lesgeven vond ik niet echt super, en de tango is niet echt mijn dans, maar het leuke van deze activiteit was dat het met alle internationale studenten waren van Buenos Aires en je gratis kon inschrijven. Dus echt een ervaring met meerderen en na afloop gingen we naar een Milonga. Een chique bar waar 50 plussers de tango met elkaar dansen. Ik had geen idee wat ik moest verwachten, maar het is eigenlijk een soort ontmoeting plek waar ze inderdaad met elkaar tango dansen en drankje met elkaar doen. Niet echt een plek voor ons om te lang blijven hangen dus zijn we daarna in Palermo op zoek gegaan naar leuk restaurantje. Genoeg keuze! Ik heb een heerlijke zalmsalade gegeten, had geen zin in vlees :). Hele gezellige buurt en avond.
Donderdag ging Jorian door naar andere plek. Na school lekker in de zon gezeten op het dakterras van het hostel en boekje gelezen en film gekeken op mn telefoon. Op Netflix hebben zie hier andere films dan in NL en je kan als ondertiteling ook Spaans aanklikken, dus een goeie oefening om ook Spaans te leren. Naast dit alles moeten we natuurlijk ook gewoon huiswerk maken elke dag ;).
Vrijdag was ook een rustige dag, in hostel vierde ze Australia day, alleen heb ik samen met Sophie een burger gegeten op het dak en ben ik naar bed gegaan om mn boek uit te lezen, bijna gelukt ;).
In het weekend wel weer leuke dingen gedaan, maar daar zal ik in mn volgende verhaal over schrijven!

Adios!