Byebye Australie :'( - Reisverslag uit Sydney, Australië van Denise - WaarBenJij.nu Byebye Australie :'( - Reisverslag uit Sydney, Australië van Denise - WaarBenJij.nu

Byebye Australie :'(

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

11 Maart 2015 | Australië, Sydney

Mijn laatst dag in Nieuw Zeeland werd een hele lange! Op 23 februari was het plan om naar Sydney te vliegen, maar tijdens het wijzigen van mijn vliegtickets is er iets mis gegaan met de vlucht van Christchurch naar Sydney. Tijdens het inchecken werd mij verteld dat er geen ticket voor mij was...?!? Hoezo niet? Ik had in mijn mail mijn nieuwe tickets staan, maar inderdaad daar stond niet mijn gewijzigde ticket voor Christchurch naar Sydney in.... Wel nog mijn oude ticket dat ik doorvloog naar Bali, dus ik vroeg of ze mij niet op die stoel/ticketnummer konden laten meevliegen en de tweed vlucht cancellen. Na ongeveer 2,5 uur van alles geprobeerd te hebben en bijna het hele grondteam voor mij aan het heen en weer rennen en belle was zakte de hoop weg. En inderdaad het ging ze niet lukken om me op de vlucht te krijgen. Wat nu? Ik wist dat alle hostels vol zaten door WK Cricket, dus een hostel vinden was onmogelijk. Een vrouw, Robyn, die grond steward was bood aan om bij haar te slapen. Ik zei ja, want waar anders? Ik moest dan nog wl zeker 6uur wachten totdat zei klaar was met werken. Ik had al 24uur niet geslapen dus ik dacht die 6 uur kunnen er dan ook wel bij. Rond 10.30uur belde Niels van Australian Backpackers mij terug, nadat ik hem snachts had wakker gebeld en hij zei dat ik een hostel moest vinden zodat ik kon bewijzen dat ik niet op de vlucht had gezeten en mijn geld kon terugvragen. Hij had een hostel voor mij gevonden helemaal aan de andere kant van de stad, maar goed oke als hij denkt dat het zo werkt. Ik het hostel geboekt via internet. Ik moest ook nog wachten met een vlucht boeken want ABP zou gaan uitzoeken waar het mis is gegaan. Ik had al mn energie bij elkaar geraapt, tegen Robyn gezegd dat ik naar een hostel ging maar wel heel erg dankbaar was dat ze me wilde helpen en ging op zoek naar de bus. Die vertrok pas in 20minuten, super! Nog langer wachten. Eenmaal in het centrum aangekomen kreeg ik een mail, sms en een belletje van het hostel dat mijn bed niet beschikbaar was. Precies op het moment dat ik mijn bed had geboekt online had iemand anders bij de receptie het bed ook geboekt. Het systeem op internet was dus niet up to date, maar dat betekende dat ik te laat was en ik geen bed had... Toen ik de bus uitstapte was ik al een uur onder weg van het vliegveld en stond ik in een soort van achterwijk van Christchurch met wat minder verzorgde mensen... Top! Waar nu naar toe? Ik wilde liften naar het centrum, omdat iedereen zegt dat het zo makkelijk is, maar bij het eerste camperbusje (die geen plek had) gaf ik het al op. Ik was moe, geen zin meer om te zoeken en wilde slapen! Ik ben gaan lopen naar mijn hostel waar ik de afgelopen dagen had geslapen. Dit was ongeveer 20 minuten doorzettingsvermogen, met een backpack op je rug en een rugzak op je buik en geen slaap. Ik liep daar met tranen in mn ogen en heb onderweg een tussenstop gemaakt voor een smoothie. Ik kreeg een vraag of het goed met me ging en toen stortte ik in. Ik moest huilen en opeens wilde iedereen me helpen, ik kon bij iedereen slapen, alleen voelde dat niet goed. Ik zei dat ik naar het hostel verder ging en daar wel verder, maar dankjewel! Bij het hostel kende ze me nog, ik mocht douchen en zo lang blijven als ik wilde alleen was er geen bed vrij. Als ik in de avond nog niets had gehoord wilde ze voor me bellen. Na de heerlijke douche ben ik naar de botanische tuinen gegaan om te slapen. Ik had nog een berichtje gestuurd naar een stel dat ik had ontmoet op Fiji, zij wonen in Christchurch (dit kwam in me op tijdens het douchen). Ik kon bij hun terecht! En ze wilde me nog oppikken bij het hostel!! Jippie, ik had een uurtje geslapen en toen terug naar hostel. Spullen in de auto gegooid en op naar een matras. Zodra Gemma en ik het bed hadden opgemaakt zei ik dat ik wilde slapen (was nu bijna 32 uur lang wakker). Ik heb voor paar uur geslapen en toen curry gegeten. Ik hoopte tussen 9 en 10 uur savonds iets te horen, want dan was het kantoor open in NL. Helaas niets. Rond 1 uur ook nog steeds niets, dus ben toen in slaap gevallen. Gelukkig had ik mijn moeder die kon helpen en bellen in NL om te vragen hoe ver ze al waren. Rond 5 uur kreeg ik het verlossende woord! Ik vlieg in de middag! Ze hebben er in NL gewoon de hele dag over gedaan om het voor elkaar te krijgen!! Toen heb ik nog paar uurtjes geslapen, eindelijk wist ik waar ik aan toe was. Nick had me naar het vliegveld gebracht en toen weer 3 uur wachten en hopen dat het echt waar was :p En ja! Bij het inchecken kwam mijn boarding pass eruit en mn tas was ingecheckt! Jippie ik ga naar Sydney! Rond 20.00uur kwam ik aan, snel inchecken, subway gegeten als avond eten en gaan slapen! De kamer was warm maar ik heb heerlijk geslapen. Mijn eerste dag, woensdag, begon met regen.... Maar ik had met Babette afgesproken om t gaan lunchen ergens, en dat werd nu in haar flatje ipv ergens in een park :) gezellig bijgepraat en een heerlijke salade gegeten waarvan ik de hele dag vol van zat :p Na de lunch ging ik weer terug naar het hostel en werd het weer al wat beter. De rest ande dag lekker uitgerust en in de avond had ik geen zin om te koken in het kleine keukentje van het hostel dus ben Kings Cross gegaan, gezellige straat met van alles super dichtbij en heb subway gegeten.
Op donderdag ben ik naar TLG geweest. Het was best ver met de bus uit de stad, maar superleuk om te zien! Alle TLG zijn eigenlijk (bijna) hetzelfde. Ik had net een ouder kind les gemist :( en moest nog 3 uur wachten op de volgende... Stom! Ik had gevraagd via de mail of ze open waren en ze hebben toen niets gezegd over de lege lessen... Ik ben niet voor niets gekomen dus heb even met de Gym Director Scott gepraat en daarna op zoek naar lunch. Ik ben een rondje gaan lopen, maar het is een soort industrie werk terrein, voor mij een aparte locatie om een gym te openen. Na mijn lunch, sushi :p, op zoek gegaan naar mn bushalte terug en toen weer naar TLG. Ik heb gekeken bij Gangmakers (4-6 jaar) en Hotshotflips (6-12 jaar) les. Superleuk! Mijn handen begonnen ook te kriebelen dus heb tijdens de stationnetjes beetje geholpen. Zo leuk om de kinderen te zien lachen en genieten! Na de les kreeg ik te horen dat er nog zeker 10 TLG open gaan in Australië binnen een paar jaar, dus wie weet ;)
Vrijdag 27 februari was het dan zover! Ik ging naar de cricketwedstrijd: Zuid Afrika - West Indie! Ik heb in de ochtend me ingelezen voor de spelregels want ik heb nul verstand van cricket :p Het was een warme dag om in het stadion te zitten, maar ik vond het echt heel leuk! Tijdens het kijken snapte ik het ook steeds meer en werd het nog spannend. Tot het einde van de slagbeurt van ZA, ze sloegen zo vaak uit het veld zodat ze 4 of 6 punten,waardoor ze superveel punt hadden neergezet waar WI eigelijk niet meer voorbij kon. En inderdaad, WI was aan slag, maar omdat ze ZA niet meer konden inhalen op een gegeven was de wedstrijd afgelopen en heeft ZA gewonnen met een recordaantal punten in de geschiedenis!
Ik heb van 14.30-21.30 uur in het stadion gezeten en echt elke minuut opgelet en tijd vloog voorbij!!
Zaterdag ben ik in de ochtend/middag naar Chinese drakenboot race geweest. Helaas had ik de echte nieuwjaarsviering gemist maar vond het dan wel leuk om te zien wat dit inhield. Het was een roeiwedstrijd, waarbij de voorkant van de boot een drakenkop heeft en dat is het eigenlijk. Het schijnt wel heel populair te zijn over de hele wereld. Deze race was alleen van de staat New South Wales. Ik ben nog even blijven kijken en daarna naar he strand, Marouba Beach, gegaan. Daar had ik afgesproken met Chris en Babette. sAvonds hebben we heerlijk gebbqt en nog meer bijgepraat en toen was het tijd om weer naar het hostel terug te gaan. Op zondag wilde ik toch nog een keer naar de drakenboot race gaan want er was een drakendans en dacht dat dat wel spectaculair zou zijn. In de ochtend ben ik eerst nog even het centrum in geweest om het Opera House nog even te zien. Ik vond namelijk dat ik niet een week in Sydney kon zitten zonder daar te zijn geweest :p Daarna door naar de drakendans, alleen daar was niet echt veel aan, helaas. Er waren 2 draken op een klein plekje aan het dansen en er stonden t veel mensen om het goed te zien. Die middag had ik afgesproken op Coogee Beach, met Chris en Babette om nog even t chillen p het strand. Alleen toen ik aankwam was er net een weeralarm afgegaan. De lucht werd helemaal grijs en er hing ook echt een deken in de lucht van wolken. Heel apart om te zien. Het ging keihard waaien en daarna ook superhard regenen... Helaas geen middagje op het strand :p We zijn naar hun flat gegaan en hebben sushi gegeten en een film, Mirror, gekeken. Daarna ben ik terug gegaan naar hostel om mn spullen in te pakken want morgen vlieg ik naar Bev en Brad! Zij pikten me op van het vliegveld Mackay, waar zij die ochtend ook zouden landen. Daarna was het ongeveer nog 2 uur rijden naar Glenden waar Bev woont. Ze had al gezegd dat er niets te beleven was dus Brad en ik verwachtten het ergste maar het viel eigenlijk best mee. Het voelde voor mij aan als een groot vakantiepark, niemand is echt op straat, er is een winkel, zwembad, gym, tennisbaan en allemaal huisjes. Maar tijdens de week werd het inderdaad wel saai. Er is inderdaad niet heel veel te doen. Als je iets wilt doen moet je eerst 2 uur rijden. We hebben vooral veel films gekeken, gezwommen en 2 dagen geholpen met vakkenvullen :p de staff was ziek en de dozen stonden allemaal al in de gangen dus waarom niet helpen :p De eerste dag vond ik het nog wel leuk, we hadden 2 uurtjes geholpen. Alleen de tweede dag was het echt 5 uur lang ofzo. We hebben geholpen met een paas decoratie te maken van cola producten en daarna weer geholpen met vakken vullen. Toen zag ik dat ik en Brad keihard aan het werken waren en degene die betaald kregen rondjes lopen en blij zijn als ze weer een doos hebben uitgepakt en dan staren ze weer naar de stelling, lopen ze weg en komen ze na 10minuten weer terug voor de volgende doos. Dat schiet dus niet echt op :p Brad en ik zijn toen ook weggegaan zodat die jongens en meiden het zelfs moesten afmaken. Die middag heb ik nog gezwommen en daarna weer films gekeken. Helaas vloog de week echt supersnel voorbij, ook al was er niet veel te doen het voelde wel alsof ik thuis was. Zondag 8 maart vloog ik weer terug naar Sydney voor mijn laatste dagen in Australië. Eenmaal aangekomen in het hostel had ik geen zin meer om te reizen en elke keer weer alleen te zijn als ik vrienden gedag heb gezegd... Het was nog te vroeg om te slapen dus heb mezelf gezegd dat ik nog moest genieten en ben toen lekker gaan uitwaaien op Bondi Beach - 10 stappen uit mijn hostel. Dat maakt het dan toch wel weer beter :) De volgende dag ben ik naar een Mall geweest en daarna op het strand gelegen, en mijn laatste volle dag was het helaas niet heel lekker weer, bewolkt, maar heb wel hele ochtend/middag op het strand gelegen. Ik ben zelfs beetje verbrand op een bewolkte dag in mn oksel, handige plek met een backpack :p In de avond heb ik gegeten met Italiaanse vriendin die ik tijdens de Great Ocean Road heb leren kennen. Zij is nog steeds aan het werk in Sydney en superleuk om elkaar weer te zien! Na eten zijn we naar Opera Bar gegaan om mijn laatste avond in Australie af te sluiten. Helaas zitten er alweer bijna 5 maanden op!!
Vandaag vlieg ik naar Bali. In de ochtend nog op het strand gezeten, heerlijk! En rond 12u met de bus naar het vliegveld gegaan. Op naar Bali.
Australie was superleuk! Heb er heel veel mensen leren kennen en wie weet ga ik nog een keer terug. Als het nou dichterbij Europa lag had ik dat zeker gedaan, maar helaas is dat niet zo ;) liefs Denise

  • 11 Maart 2015 - 17:47

    Els:

    Gaan we toch samen nog een keer naar Australie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Reisdagboek: beginnen bij Zuid-Afrika en stap 2 is Azie, China Volgende stap: Backpacken in Australie, Fiji, NZ en Bali! Huidige stap: Zuid Amerika

Actief sinds 14 Juli 2011
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 42726

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 10 September 2018

Around the world

22 Oktober 2014 - 10 April 2015

Down Under!

06 Maart 2014 - 11 Juli 2014

Nieuwe ervaring, nieuw continent: Azie

01 Maart 2012 - 08 April 2012

Letsitele (Limpopo) en Durban

17 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Step by step around the world

Landen bezocht: