Citytrip Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Denise - WaarBenJij.nu Citytrip Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Denise - WaarBenJij.nu

Citytrip Shanghai

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

07 Juli 2014 | China, Sjanghai

In de ochtend waren we heelvroeg op het vliegveld. We mochten zelf een vlucht eerder. Dat scheelt een uur, dachten we. Maar uiteindelijk duurde het boarden zo lang, En de tijd dat we in het vliegtuig zaten voordat we opvlogen liep ook lekker uit. Uiteidnelijk vlogen we 10.10 uur, terwijl de geplande vertrektijd 9.00 uur was. Alsnog wel lekker want onze eerder vliegtijd was 10.00 uur, dus als die ook zo lang uitliep dat waren we nog later in Shanghai. Kwamen lekker smiddags aan, taxi had hostel in 1x gevonden. Was op 6e verdieping. Alleen was de kamer al vol, dus kregen we 1x een luxe en daarna een familie kamer. Luxe was vooral de aankleding, want ik sliep op een hout legerbedje… Gelijk op pad gegaan voor lunch, in chinees restaurant gekomen, waar ze heel gemotiveerd waren. Iedereen lag te slapen. Eten was wel oke, maar sfeer niet
regende, tunnel onder het water. Apple store aan de Pudong kant gevonden. Daarna weer terug en savonds in een winkelcentrum sushi gegeten (niet zo lekker als in Japan, maar blijft lekker :p)
Tweede dag zijn we verhuisd naar de ander kamer. Deze was alsnog luxe: we hadden meer ruimte en ik had een lekker dik en zacht matras! In de middag de hop on hop off bus gepakt om een deel van de stad te zien. We zijn uiteindelijk uitgestapt bij het Shanghai art museum. Eerst hebben we in een grote mall rondgelopen en daar heb ik ook mn eerste echt broodlunch weer gegeten. Er was warm stokbrood! Dus dat was wel even lekker! ☺ Alleen moest mijn maag wel harder werken om dit voedsel allemaal te verteren :p Daarna het museum ingegaan. Het was grappig om kunst te zien in een ander land. Rond 16.30 wilde we weer terug op de bus, maar na 40 minuten wachten kwamen we erachter dat de bus niet meer reed na 16.00 uur. Dan maar de Shanghai Metro uitvinden! ☺ Dat ging eigenlijk helemaal prima. Weer terug aangekomen hebben we de Ferry over water genomen en mooie skyline gezien. Daarna hebben we heerlijk gegeten in het Peace Hotel, wat binnen heel mooi was gedecoreerd.
De volgende ochtend wilde ik nog terug naar het verkooppunt van de hop on hop off bus, want ik had het idee dat we waren opgelicht. En inderdaad, na lang te hebben gewacht en te hebben “gezeurd” (met goede argumenten gewoon) kregen we toch het opgelichte geld teruggekregen! Ze hadden allemaal reden waarom we meer hadden betaald, maar ik kende ondertussen hun manier van denken en met mn beetje chinees kon ik ze toch overtuigen! Jippie! ☺ We zijn toen nog op de bus gestapt om het kleine cirkeltje door te stad te rijden en uitgestapt bij People’s Square. Onderweg hebben we van alles gezien, zoals leuke straatjes en waslijnen met grote onderbroeken boven de airco apparaten en alle vieze dingen. Heel apart maar ook interessant om dat te zien ☺ Na het park op People’s Square, want vroeger een paardenrenbaan is geweest, hebben we de metro genomen naar Jade Buddha tempel. Deze was speciaal om te zien omdat hij van Jade was en het een liggende Buddha is. ’s Avonds hebben we langs de boulevard gelopen naar de “Russische brug” en daar hebben we gegeten bij een luxe restaurant met mooi uitzicht op de skyline!

Laatste ochtend dag in Shanghai was het lekkerder weer, zijn we nog naar Peoples park gegaan. Terwijl we door het park liepen kwamen we als verrassingen uit bij een supermooi lotus vijver gezien. Daar even gezeten en genoten van de mooie bloemen en rust. Volgende plan was om nog naar Yu Yuan garden om een 9 zigzag bruggetje te vinden naar het thee huis. Deze brug is er om er voor te zorgen dat er geen negatieve gedachten en geesten binnen zouden komen. Helaas konden we de ingang naar het park niet vinden, dus maar snel terug naar hostel want om 16.00 uur stond er een taxi voor ons klaar om naar het vliegveld te brengen. Op naar HongKong!

Samenvatting van Shanghai: Al een echte stad met “leven” en gezelligheid, maar nog steeds weinig Engels sprekenden mensen.