Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Denise - WaarBenJij.nu Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Denise - WaarBenJij.nu

Beijing

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

04 Juli 2014 | China, Peking

Onze vlucht vanaf Yulin naar Beijing was om 19.30 uur. We hoefden maar een half uurtje van te voren op het vliegveld te zijn, want het is hier echt koffer inlopen en dan door de douane en dan zit je al bij je gate. We waren natuurlijk wel iets eerder naar het vliegveld gegaan, want je weet nooit hoe het verkeer is en of andere dingen tegenvallen. Eenmaal op het vliegveld was Weijuan best wel zenuwachtig, het was haar 2e keer vliegen. De eerste keer vliegen had ze gedaan vanaf Xi’an naar Yulin nadat we voor Care4Tina hadden gewerkt. Nu ging ze naar haar hoofdstad, waar ze ook nog nooit was geweest ☺ Ik zat in mn eentje en mn ouders zaten met WJ in een rij. Op zich niet heel erg, alleen stom dat ze daar niet aan denken als je met zn 4en vliegt. Ik heb gewoon een uur mn ogen dicht gedaan :p. Helaas duurde het allemaal langer dan gepland, we vlogen zeken een half uur later. Rond 21.30 kwamen we aan op het vliegveld. Eerst namen we daar de Airport bus die ons dichtbij het hostel zou afzetten zodat we alleen nog een taxi hoefde te nemen voor de laatste paar kilometers. Helaas paste al onze koffers niet in 1 taxi, dus hadden we ons opgesplitst, dat leek ons het beste idee. Ik ging met papa met de eerste taxi. Helaas wist de taxi chauffeur niet precies waar we moesten zijn dus zou hij ons afzetten op de hoek van de straat waar we moesten zijn. Gelukkig had ik nog wel een telefoon, die in het begin helaas niet werkte. Maar uiteindelijk kon ik WJ bereiken en die zei dat geen een taxi chaffeur wist waar onze straat was. Uiteindelijk bleek het een steegje te zijn (Hutong) en bestond er ook een straat met dezelfde naam. En je raad het al, papa en ik zaten op de straat, zonder taxi. En mama en WJ waren uiteindleijk aangekomen in het hostel, na het hostel te hebben gebeld waar ze zaten. Nu was het nog een uitvinding om ons te vinden, want op dat moment wist ik nog niet dat ik op de straat met dezelfde naam zat :p Uiteindelijk heeft de taxi chaffeur ons gevonden samen met WJ en konden we dan eindelijk slapen! Voor mij alweer luxe met een zacht matras!
In de ochtend redelijk vroeg opgestaan want de Verboden Stad hadden we op het programma staan. In de ochtend eerst nog Baozi gegeten als ontbijt, en daarna op zoek naar de Verboden Stad. Superdichtbij ons hostel! Alleen een superlange rij voordat we erin konden. Eenmal in de stad was het ook heel druk! We hebben heel veel tempels gezien! En WJ heeft ons ook nog wat dingen uitgelegd die zij in het Chinees kon lezen of kon afluisteren van de Chinese rondleidingen :p Na de stad op zoek gegaan naar lunch, overal zijn er instant noodles te koop, maar niet echt iets anders voor lunch. Dus hebben we maar een lekker yoghurtje gedronken wat ook heel lekker was en daarna met de bus naar een winkelcentrum gegaan. Daar hebben we wel een lekkere lunch gevonden! ☺ Daar nog even rondgelopen en met de bus terug.
De volgende dag hadden we een tour geboekt naar de Muur, het gedeelte van MuTianYu. Helaas regende het heel erg, maar goed als je in China bent en in Beijing dan wil je ook wel de muur hebben gezien. Helaas was het uitzicht op de muur niet heel ver, maar we hebben op de muur gelopen en het weer werd wel beter en het was wel een hele ervaring om dat gezien te hebben ☺
’s Avonds hebben we Peking Eend gegeten, met hulp van WJ, want ook in Beijing spreken echt heeeel weinig mensen spreken geen engels… Ook dit was een bijzondere ervaring, hoe de eend voor onze tafel werd gesneden en alle dingetjes die we erbij kregen. We konden het namelijk in een wrap pannekoekje stoppen ☺ In de avond hebben we nog op de bekende WangfuJi gelopen, grote winkelstraat.
Op donderdag was het alweer de laatste dag in Beijing. WJ vloog in de avond alweer terug naar Yulin. In de ochtend zijn we nog naar het zomerpaleis gegaan, met de metro. Ook een nieuwe ervaring voor WJ. Metroverbinding is in Beijing echt super, en goed geregeld, ook in het engels ☺ Dus dat was handig. Het zomerpaleis is echt een supergroot park met heel veel tempels. Wij hebben er een aantal bezocht en toen moesten we in de middag alweer terug zodat WJ op tijd bij het vliegveld kon zijn.

’s Avonds zijn we nog naar Tempel van Hemel geweest. Helaas was deze dicht, maar konden we wel in het park lopen. Ik vind deze tempel mooi om te zien, hij is rond en even anders dan alle vierkante tempels die k heb gezien :p Na een rondje in het park hebben we bij Mac Donalds gegeten :p Ook weer een keer lekker ☺ Toen terug naar hostel, koffers gepakt, zodat we de volgende ochtend om 7.00 uur opgehaald konden worden door de taxi om naar het vliegveld te gaan. Op naar Shanghai!

Samenvatting Beijing: Een stad die wel bezocht moet worden, en om de “must-sees” te bezoeken, maar het weer is heel benauwd en niemand spreekt Engels. Niet een stad om gezellig rond te lopen.