ByeBye Yulin - Reisverslag uit Peking, China van Denise - WaarBenJij.nu ByeBye Yulin - Reisverslag uit Peking, China van Denise - WaarBenJij.nu

ByeBye Yulin

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

30 Juni 2014 | China, Peking

De laatste week in Yulin is ook voorbij! Jammer dat het erop zit, maar nu ook leuk om verder te reizen.
De laatste dagen op de school waren net als anders, wel merkte ik dat de leraren het echt heel jammer vinden dat ik wegga. Ze hebben in de afgelopen maanden een leuke groep meiden die de leraren zijn. En zonder dat ik ze dat heb verteld zijn ze vriendelijker met de kinderen en eten ze ook vaker met elkaar op de school om 17.00 uur :)
In het kindertehuis hebben we tenoren gekregen dat de vrijwilligers na de zomervakantie door mogen gaan, zonder dat ik (een 'professionele' therapeut) er bij is, dus dat ik zeker goed nieuws. In JinJiTang is het nog even afwachten of dat verder kan gaan want het kindertehuis is de baas over dat pleeggezinnendorp en die heeft gezegd dat vrijwilligers niet meer welkom zijn. Maar! We zijn er al achter dat er ouders hebben gezeurd dat ze het teveel werk vinden om 1x in de 2 weken bij elkaar te komen zodat de vrijwilligers met de kinderen kunnen spelen. ZhenZhen gaat hier nog achteraan, en het blijft China: misschien is het over een paar dagen anders...

Op donderdag zijn mn ouders aangekomen! In de ochtend zijn we al meteen op pad gegaan, want ze voelde zich fit genoeg :) We hebben de stad een beetje laten zien en smiddags naar de school gegaan om mijn plekkie te laten zien van de afgelopen maanden. FangFang, een lerares, heeft eten voor ons gemaakt: Chaowanci, mijn lievelingen eten = geraspte aardappelen gestoomd en dan gekruid met groente erdoor heen. Superlekker :)
Op vrijdag zijn we naar het kindertehuis geweest en op zaterdag naar JinJiTang. Mijn ouders vonden het leuk om te zien wat ik de afgelopen tijd allemaal heb gedaan. Maar ook wel triest om te zien hoe sommige kindjes moeten leven...
Naast alle dingen die ik heb gedaan was er ook nog iets toeristisch: We zijn naar Zhen Bei tai geweest = stuk van Chinese muur maar dan in Yulin. Hong Shi Xia, tempel in een berg gebouwd, soort grot tempels en Central Square waar avonds allemaal mensen dansen met waaiers en paraplu's :) Heel erg van dat gebied.
Ook heb ik papa en mama meegenomen naar mn favoriete eettentjes! :) en een grote voedselmarkt.
Toen ik zo als gids door Yulin met hun liep besefte ik me pas dat ik Yulin best wel goed kende, en ook al wel wat Chinees kan praten en verstaan :) Yeah!

Het hotel waar mijn papa en mama sliepen was echt superluxe! We hebben gezwommen in het zwembad en ik heb ook een keer mee ontbeten. Super uitgebreid, veel keuze en lekker! :)
Zondag avond was het plan om naar een voetmassage te gaan, maar tijdens het eten met ZhenZhen was het zo hard gaan regenen dat de hele straten onder water stonden!
Uiteindelijk heeft ze een vriend van haar kunnen bereiken die ons naar huis durfde en wilde brengen. Eenmaal uit de straat waar wij stonden viel het eigenlijk allemaal wel mee. Wij stonden blijkbaar in een van de laagste straten waar al het water langs stroomde.
De laatste dag, maandag, hebben we lekker rustig rondgelopen en zijn we om 19.30 naar Beijing gevlogen. Het vinden van het hostel was nog even een avontuur. Maar uiteindelijk zijn we om 23.30 allemaal in het hostel aangekomen en gaan we nu slapen. Hopen dat we morgen uitgerust genoeg zijn en we van alles kunnen zien! :)
Tot volgende bericht in Shanghai, daar zijn we vrijdag ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Reisdagboek: beginnen bij Zuid-Afrika en stap 2 is Azie, China Volgende stap: Backpacken in Australie, Fiji, NZ en Bali! Huidige stap: Zuid Amerika

Actief sinds 14 Juli 2011
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 42751

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 10 September 2018

Around the world

22 Oktober 2014 - 10 April 2015

Down Under!

06 Maart 2014 - 11 Juli 2014

Nieuwe ervaring, nieuw continent: Azie

01 Maart 2012 - 08 April 2012

Letsitele (Limpopo) en Durban

17 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Step by step around the world

Landen bezocht: