Terug in Yulin - Reisverslag uit Yulin, China van Denise - WaarBenJij.nu Terug in Yulin - Reisverslag uit Yulin, China van Denise - WaarBenJij.nu

Terug in Yulin

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

11 Mei 2014 | China, Yulin

Na een geweldige break te hebben gehad in Tokyo en een hele bijzondere missie heb gedaan in Xi'an met de kindjes ben ik nu alweer een week terug in Yulin.

De avond dat ik terugkwam mertke ik gelijk dat ik weer terug was in China. Ik werd nagestaard, op het vliegveld wilde ik naar de wc en toen dacht ik Oja, gaten en die heerlijke lucht, zo was het in China :p en terug in de school was het douchen ook weer even anders dan het heerlijke bad in Tokio :P Maargoed niet alles kan luxe zijn natuurlijk ;)

Op dinsdag was mijn eerste dag weer op de school en ik zag dat er al heel veel was verbeterd. Ze gebruiken nu plaatjes om het rooster aan te geven, de leraren hebben al meer kennis over het lesgeven en er wordt meer schoongemaakt! Yeah :) Goede vooruitgang!
's Avonds zijn we lekker gaan eten met ZhenZhen, Marlies, JingJIng WeiJuan en TingTing (tijdelijk even over vanuit NL :)). Woensdag middag weer naar de school en ook eten met elkaar, en donderdag na de school ben ik met TT naar haar ouders huis gegaan om daar met haar te eten. Dus lekker op stap geweest elke dag! :)
Ook voor het eerst alleen op stap geweest met de bus. Ik wist wel ongeveer waar ik eruit moest en hoe ik moest lopen, maar het is toch elke keer een avontuur of ik inderdaad uit kom op de plek waar ik zijn moet. Maar tot nu toe wel elke keer goed gegaan. De bussen stoppen gewoon bij haltes, alleen heb ik geen idee hoe de bushalte heet en als ze het omroepen vesta ik er niets van :p want ze vertellen ook nog heel veel, het enige wat ik hoor is Lu (straat), maar ja welke :p Ik probeer gewoon elke keer te onthouden hoe de omgeving eruit ziet en dan moet het gewoon goed gaan :)

Op vrijdag middag zijn we naar het kindertehuis gegaan. Het is goedgekeurd dat ik daar met de kinderen kan spelen/therapie kan doen. Het was een beetje apart toen we binnenkwamen, want ze wilde eerst uitleggen hoe alle apparaten werkten en ik zei dat dat niet nodig was omdat ik gewoon de soort speelzaaltjes wil gebruiken. Uiteindelijk hebben we alle kinderen weer gezien en hebben we met 7 kindjes gespeeld. Toen ik zei dat we de volgende groep moesten halen werd er opeens gezegd dat om 15.30 uur klaar moest zijn...??? We hadden van 14.00 - 16.00 uur. Maar oké, het is de eerste keer en het is China, dus het is goed. Ben al blij dat we nu naar kindertehuis kunnen dus hopen dat het de volgende keren steeds soepeler gaat :)
Terug van kindertehuis zijn we ook weer heerlijk natgeregend, en thuis heb ik gelijk al het nats uitgedaan, het voelde even alsof ik terug was in NL ;)

Gelukkig was het in het weekend weer lekker warm :)
Op zaterdag ochtend naar de kapper geweest! En mn haar is nu kort!! In de middags naar huizen gekeken voor Marlies. Dat is gelukt! Omdat de eigenaar terug komt en het huis wil waar ze nu woont moest ze op zoek naar een andere woning of zou ze niet meer lesgeven in China. Maar het is nog steeds op de campus enze moet 5 gebouwen opschuiven eigenlijk :) 's Avonds heerlijk gegeten met 2 amerikanen en een schot bij mn favoriete eettentje.
En op zondag naar stuk van de Chinese muur gegaan in Yulin, bij Zheng Bei Tai.

Komende weken gaat mn rooster er anders uitzien :) Op maandag en donderdag ben ik de hele dag op de school en op dinsdag, woensdag en vrijdag ga ik naar het kindertehuis. En om de week op zaterdag naar JinJiTan, het weesdorp (daar gaan we activiteiten doen met de kinderen).
Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat. De tijd lijkt nu in ieder geval nog heel kort! Over 6,5 week komen mn ouders al deze kant op en dan nog even 2 weken reizen en dan alweer naar huis!

Maar nu nog even genieten van het warmer wordende weer!
Byebye :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Reisdagboek: beginnen bij Zuid-Afrika en stap 2 is Azie, China Volgende stap: Backpacken in Australie, Fiji, NZ en Bali! Huidige stap: Zuid Amerika

Actief sinds 14 Juli 2011
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 42718

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 10 September 2018

Around the world

22 Oktober 2014 - 10 April 2015

Down Under!

06 Maart 2014 - 11 Juli 2014

Nieuwe ervaring, nieuw continent: Azie

01 Maart 2012 - 08 April 2012

Letsitele (Limpopo) en Durban

17 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Step by step around the world

Landen bezocht: