Meer dan genieten! :D - Reisverslag uit Tokio, Japan van Denise - WaarBenJij.nu Meer dan genieten! :D - Reisverslag uit Tokio, Japan van Denise - WaarBenJij.nu

Meer dan genieten! :D

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

01 Mei 2014 | Japan, Tokio

Daar ben ik weer! Zit nu heerlijk op mn bed, na een heerlijk bad, met mijn rug tegen heerlijke zachte kussens! Aaaaah.....

Mijn eerste indruk was: .............Waaaaah, wooooh, waaaaaaah :D
Dinsdag ochtend kwam ik heel vroeg aan op het vliegveld, 6.45 uur. Daarna moesten we natuurlijk nog door verschillende checkpunten, en door de douane. En ja hoor, ik werd er uitgepakt. Ze wilden mijn koffer checken. Prima, er zit toch niets in :p Het enige grappige is dat mijn tas, waarmee ik naar Xi'an ging nu in de koffer zat, omdat ik een koffer had gekregen. Daar ben ik nu heel blij mee want er is echt van alles te koop hier in Tokio en zonder koffer had ik dat niet gekund! :)

Maar goed die man allemaal vragen stellen, kwam er nog een bij. Naja leuk, ik ben een meisje uit Nederland die in China vrijwillgerswerk doet en nu in Tokio even vakantie heeft voor 5 dagen. Niets in mijn tas/koffer, dus ik mag door!

Toen op zoek gegaan naar de Bus waarmee ik naar hotel kon, helaas te snel gevonden, kaartje gekocht en toen bijna 2 uur wachten voordat de eerste reed, rond 8.45.

Bij de bushalte viel het mij al meteen op, alles is heel netjes, gestructureerd en iedereen is heel beleefd. Eenmaal in de bus heb ik nog even geslapen en werd ik wakker bij hotel.
Het hotel is echt!!! te gaaf :)
Mijn koffers afgegeven en daarna gelijk gevraagd wat ik in de omgeving kon doen. Ik kon namelijk pas vanaf 3 uur inchecken.

De concierge, zoals ze hier de man noemen, heeft advies gegeven om naar Harajuku te gaan. En ook metro map gegeven etc. Gevraagd waar ik kon pinnen, zijn er geen ATM;s in de buurt. Dus ik geld opnemen via creditcard, moest ik nog heel veel bij betalen, mja ik kreeg net te horen dat het moeilijk was om geld op te nemen dus doe maar dan. (Later blijkt dat er genoeg pinapparaten zijn overal, als je maar goed kijkt ;) en anders vraagt aan mensen)

De metro is ook supermakkelijk, kaartje kopen en hoppa op avontuur in Tokio. Harajuku was echt geweldig, goede tip! Heb echt mijn ogen uitgegeken. Hele lekkere drukke winkelstraat met allemaal leuke winkeltjes, heerlijke wafel en bananenshake als ontbijt genomen... mmmmmm jammie. Mijn dag kon niet meer stuk. Toen een heel groot warenhuis ingeweekt en helemaal boven op de 8e verdieping was een hele mooie tuin met grappige trapbankjes en uitzicht!
Op de terugweg nog een keer bananenshake genomen, want hij was heerlijk! En toen op weg naar het hotel :) De metro halte ligt echt 2 stappen van mijn hotel dus dat is prima! Ingecheckt en toen via de lift naar de 17e verdieping. Kamer is ook geweldig! Kijk helaas niet uit op de RainbowBridge, maar dat maakt niet uit. Kan niet alles geweldig hebben. Hoewel ik eigenlijk wel van mijn uitzicht kan genieten :)
Eenmaal beetje alles uitgepakt te hebben ben ik op bed gaan liggen, en viel ik gelijk in slaap :) Haha, was al bijna 24 uur wakker ;)

Rond 19.00 was ik wakker geworden en ben ik naar het winkelcentrum om de hoek gegaan. Ook geweldig groot en winkels en restaurantjes, heel veel keuze. Ik wilde graag sushi eten alleen kon ik dat niet vinden. Ik zag een MacDonalds, maar nee dat werd m niet. Die had ik al in Hong Kong airport gegeten, wat overigens ook al echt een Hmmmmm Jammie Heerlijk momentje was :) haha

Het werd een quattro formaggio pizza, ook heerlijk!Daarna nog even rondgelopen, maar het was te groot en ik dacht ik ga lekker mijn bad en bedje in! Morgen weer een dag!

Ik heb dinsdag echt uitgeslapen, durf bijna te tijd niet te noemen ;) Het was 13.00 toen ik mijn bed uit ging, maar ik had ook heerlijk geslapen ;)
De vorige avond had ik al beetje uitgezocht wat ik deze week wilde doen, dus dat scheelde.
Ben kaartje gaan kopen voor Cirque du Soleil!!! Jaja, die zit ook hier om de hoek! De voorstelling heet OvO :) Daar ga ik op 2 mei heen!
En daarna naar Shibuya gegaan. Groot winkelgebied en daar is ook het grote bekende kruispuntL Shibuya crossing. Die heb ik overgestoken en daarna heerlijk rondgelopen en geshopt en de Apple store gevonden :p

Op straat gevraagd waar ik Sushi kon eten en ik eindigde op de 8e verdieping van een gebouw (Seibu) in een lange wachtrij op krukjes.
Eenmaal aan de buurt keek ik ook mijn ogen uit. Ja kon eten bestellen met een briefje en het nummer van de sushi, en dan kwam het via een rails (boven de normale rails waar je ook vanaf kon pakken als je iets lekkers zag), naar je toe en dan ging er een belletje als die voor jou was, haha.
Heerlijk gegeten! Ga hier nog een keer naar terug.

's Avonds heerlijk in bad gezeten met een bruisbal van de Lush, die kwam ik tegen op de terugweg :) En weer in mn lekkere zachte bedje geslapen.

Woensdag weer wakker geworden wanneer ik zelf wilde, dit keer was het eerder ;) 11uur ging ik mijn bedje uit na lekker te hebben gesnoozed.

Dit keer op weg naar Asukasa, met mooie tempels en dichtbij ook de SkyLine tower. Daarna naar het Ueno park geweest, waar ik lekker in het zonnetje heb gelopen. Veel lekkerder dan gister (hele dag geregend). En toen naar de Sky Line tower gegaan. Ik had een dagkaart gekocht van de metro, dus kon lekker heen en weer reizen. Daar heb ik een heerlijk avocado hamburger gegeten bij een Hawaiiaans tentje. Na beetje te hebben uitgerust ben ik naar het grote bekende Ginza winkelcentrum gegaan. Daar was mijn doel ook om de Apple Store te vinden. Helaas liep ik eerst de verkeerde kant op, maar hierdoor rook ik wel de Abercrombie winkel :p Haha, daar even fotootje gemaakt en toen de andere kant op. Apple Store gevonden en toen! Ik vond dit winkelcentrum veeeel te groot en allemaal hele dure merken, dus niet echt leuk om nog heel veel langer rond te lopen en mijn voetjes hadden het ook wel gehad vandaag.
Terug in de metro naar hotel. Daar bedacht ik mij dt he tong wel vroeg was om al gelijk naar mijn kamer te gaan. Dan toch nog maar even kijken wat het Aqua City gebouw is naast het hotel. Aaah... hetis niet alleen maar een aquarium, maar ook eel groot winkelcentrum en heel veel restaurantjes. Alle verdiepingen (in totaal 4) gezien, en Nike schoenen gekocht! Voor een leuke Japanse prijs :) Jippie, daar ga ik morgen lekker op wandelen.
Toen terug naar hotel en op mijn lijstje stond, cocktail drinken op de 30e verdieping! Heerlijk mn schoentjes aangedaan en met de lift naar boven.
Mijn gevoel op de gang en in de lift is echt zoals het in de banken en kantoren is van Harry Potter. Alles is heel groots en goud en mooi en snufjes ;p Vind het echt geweldig allemaal :)

Op de 30e verdieping kreeg ik een plekje met uitzicht op de burg, de Tokyo Tower en Vrijheidsbeeld.
Heel toepasselijk Rainbow Cocktail besteld :) Zag er heel leuk uit, en dit keer niet zo'n leuk Japans prijsjes maar dat hoorde wel bij dit moment! Geen idee wat voor smaakjes erin zaten :p Maar het zag er leuk uit.
Daarna nog lekker in bad gezeten, met oranje bruiszout van het hotel :p
En nu heerlijk op mijn bed aan het uitrusten.

Op de planning, die ik echt nodig heb, anders kan ik niet alles doen wat ik wil, of komt er steeds weer wat bij :p

Morgen naar Tokyo Dome (groot sportstadium) en Sumo worstel hal.
Daarna heb ik vrije tijd, haha, misschien naar Tokyo tower of op het strandje in de buurt liggen als het lekker weer is. 's Avonds naar Cirque du Soleil!! En dan in de avond weer vrij, mssn dan nog even sushi uit proberen in de buurt :)

Zaterdag
- Tokyo Tower, als ik die nog niet gedaan hebt
- Imperial Palace (groot park).
- Bekende vismarkt
- Meji Shrine (nog even opzoeken waar die tempel ligt)

Zondag
Nog niet heel veel gepland, had daar Aqua city op, maar die heb ik al gedaan. Wil nog kijken of ik naar Mount Fuji kan, maar volgens mij ligt dat wel ver. Kan nog proberen om naar Onsen te gaan (warm waterbad, ook hier in de buurt en nog de dingen doen die ik nog een keer wil zien of wat ik later nog heb verzonnen :p

Mijn vlucht is om 18.20 dus moet dan wel op tijd de bus naar vliegveld nemen, maar dat komt wel goed!

Ik ga nu nog even heerlijk genieten van deze dagen. Zoals jullie hebben gelezen doe ik dat ook wel. Heb heel veel heerlijk gebruikt en dat is niet eens genoeg ;)
Ik vermaak me hier echt helemaal :) Op straat spreek ik soms internationale mensen aan om even praatje te maken als mijn mond lang genoeg stil is geweest :p en vooral me laten verbazen door alle indrukken!

Ik heb het gevoel dat Japan goed heeft gekeken naar China en toen heeft bedacht hoe het allemaal anders kan ;)
Schoon, gestructureerd, beleefd, netjes en ga zo maar door, haha.

ik ga nu even lekker een boekje lezen en wie weet schrijf ik nog voordat ik vlieg, of weer op Hong Kong als ik mijn lange lange overstap heb van 12 uur...
Nog even niet aan denken, haha
Eerst nog even meer dan geniet in Tokio!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Reisdagboek: beginnen bij Zuid-Afrika en stap 2 is Azie, China Volgende stap: Backpacken in Australie, Fiji, NZ en Bali! Huidige stap: Zuid Amerika

Actief sinds 14 Juli 2011
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 42684

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 10 September 2018

Around the world

22 Oktober 2014 - 10 April 2015

Down Under!

06 Maart 2014 - 11 Juli 2014

Nieuwe ervaring, nieuw continent: Azie

01 Maart 2012 - 08 April 2012

Letsitele (Limpopo) en Durban

17 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Step by step around the world

Landen bezocht: