Tot rust komen op Hong Kong Airport - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Denise - WaarBenJij.nu Tot rust komen op Hong Kong Airport - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Denise - WaarBenJij.nu

Tot rust komen op Hong Kong Airport

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

28 April 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Ik zit nu in een cafeetje op Hong Kong vliegveld en bedenk mij wat ik de afgelopen weken allemaal heb beleefd. Het zijn hele bijzondere maar ook zware weken geweest: 2 dagen nachtdienst en dan weer de dagdiensten draaien, en zo wisselden dat elkaar af.
Maar ik had het zeker niet willen missen. Ik heb zoveel liefde gevoeld van de kinderen doordat je ze een knuffel geeft, aandacht geeft tijdens het drinken en heerlijk heb verzorgd. Ik ben ook van een meisje heel erg gaan houden. Ik hoop dat ze snel geadopteerd wordt door een liefdevolle familie waarin ze kan lachen en zich echt thuis kan voelen.

Ik had de Medische Missie van Care4 Tina zeker niet willen missen. Na de 2 weken verzorgen in het ziekenhuis ben ik nog naar het weeshuis in Weinan geweest om een aantal kindjes op te zoeken, en ook mijn meisje Hu Mei. Wat was is blij om haar weer te zien. Ik kon nu een soort van gedag zeggen, want uit het zicht is zeker niet uit het hart.

Naast het harde werken hebben we ook nog leuke dingen gedaan, zoals lekker eten met zn allen in de avonden, of voor de nachtdiensten. Ik ben naar een fonteinen show geweest bij de Big Pagooda en daar ook lekker Indiaas gegeten en de momentjes bij de Starbucks en het lopen door de Moslimwijk over de markjes zal ik ook niet vergeten. En als afsluiting heerlijke massage gehad! :D

Nu ik zo alles aan het herbeleven was kwam ook dit gedichtje in mij op! Op deze manier kunnen jullie misschien een heel klein beetje voelen hoe het de afgelopen twee weken was.

Jouw in mijn armen voelde heel fijn,
Dat had nog wel een langere tijd kunnen zijn

Ik heb zoveel liefde voor jou
Ik kan zeker zeggen dat ik van jou hou

Je kwam huilend binnen in het ziekenhuis
Maar al snel voelde je je meer "thuis"
Ik heb je stil geknuffeld en gekust
En je in slaap gesust

Samen zijn we naar ECG en röntgenfoto gegaan
En heb je daarna lekker in bad gedaan
Je bloeide helemaal op tot een vrolijke meid
En samen, met de anderen, hadden we een bijzondere tijd

Na de operatie heb jij in mijn armen geslapen,
Gehuild, geplast, gegeten en weer geslapen

En toen kwam het moment om gedag te zeggen
Je moest weer terug en daar moest ik mij bij neer leggen

Ik had nog wel een langere tijd met jou samen kunnen zijn,
Want met jou in mijn armen voelde het heel fijn

Na een weekje kwam ik nog even op bezoek bij jou
En heb ik nogmaals gezegd dat ik van je hou
Gelukkig ging alles goed met je lip en mond
Hopelijk voel je straks niets meer van je wond

Je hebt een speciale plek gekregen in mijn leven
en zal je heel veel liefde, via de lucht, aan je geven

Vanaf het moment dat je ik je zag
Jou huilende ogen, je kleine lichaampje en daarna toch je lach

Ik zou altijd aan het moment denken samen met jou
Jou in mijn armen, dat is waar ik van hou

Wo ai ni ( I Love you! )


Ik ga nu even een toilet opzoeken en een volgende plaats waar ik kan zitten :) En! Mijn volgende berichtje zal uit Tokyo komen! Even een weekje relaxen om daarna weer aan het werk te gaan :)


  • 29 April 2014 - 21:29

    Gerard:

    Wat een talent. Je kan als je tijd krijgt een gedichtenbundel gaan schrijven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Reisdagboek: beginnen bij Zuid-Afrika en stap 2 is Azie, China Volgende stap: Backpacken in Australie, Fiji, NZ en Bali! Huidige stap: Zuid Amerika

Actief sinds 14 Juli 2011
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 42727

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 10 September 2018

Around the world

22 Oktober 2014 - 10 April 2015

Down Under!

06 Maart 2014 - 11 Juli 2014

Nieuwe ervaring, nieuw continent: Azie

01 Maart 2012 - 08 April 2012

Letsitele (Limpopo) en Durban

17 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Step by step around the world

Landen bezocht: