Thuis? NL of ZA - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Denise - WaarBenJij.nu Thuis? NL of ZA - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Denise - WaarBenJij.nu

Thuis? NL of ZA

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

07 April 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Zucht!
De 5 weken is zuid afrika zijn alweer voorbij. Net mji laatsteontbijtje gehad met uitzicht op zee. Helaas geen dolfijnen meer gespot na de laatste keer, maandag was dat volgens mij.
Maandag middag, dinsdag en woensdag waren een beetje saai. Ik zat hier in mn eentje en kon niet zo heel veel doen. Ben naar winkelcentrum geweest, ander winkelcentrum geweest en naar salt rock. Een vrouw had geadviseerd om daar heen te gaan. De zee was daar rustig maar ik dacht daar kan ik mij niet een aantal uur vermken, dus ben ik naar een winkelcentrum daar gegaan. Helaas, het was een winkelcentrum m alleen mar food- en kappers. Dus ben ik bij een restaurantje gaan zittn en heb ik de grootste pizza ooit gegeten, voor mij:p hij was superlekker, en ik zat ook aardig vol :)
Toen weer de taxi terug en heb ik avondje uitgerust. Donderdagochtend werd ik om 7 uur opgehaald. Zijn naar Tala Game reserve geweest, en heb dar 5 neushoorns gzien bij elkaar, heel speciaal! En verder was ik eigenlijkk al verwend met de safari in Kenia en de plek waar in vorig jaar zat in Kwa Madwala, met alle dieren. Dus de gids vond het jammer, konie niet zn standaard verhaaltje doen,haha. Maar ik heb wel leuke tocht gehad! Ook het grazen van de neushoorns gehoord, stonden op 2 meter afstand :) en de gids en ik waren als enige daar in een auto!
Daarna zijn we bovenlangs de vallei van 1000 heuvels gereden, supermooi ook. Weer heel anders dan Drakensberg. Deze vallei is gevormd door de gletsjers! Ik heb met uitzicht op vallei geluncht, impala vlees. Apart maar wel leuk om een keer geproefd te hebben. Daarna een zulu dorpje bezocht met dans etc. Slangen en krokodillen gezien, en een bermese python aangeraakt. Iieeeh! :) was heel anders dan ik verwacht, glad ofzo :) toen een lange trip naar Brads huis in Mooi river. Eerst moest ie zn motor nog fixen en daarna hebben in zn huis nog gegeten en filmpje gekeeken. Hij woont samen met zn moeder in een klein huisje. Wl gezellig :)
De volgende dag nog naar de werkplaats gegaan, helaas gaat het leven hier ook door en kreg we te horen dat een goede vriend was overleden. Hij was een weekendje weg, maar op zn eerste dag was ie van een golfcarretje gevallen, en helaas verkeerd.... En ikhad hem nog ontmoet op zondag bij het crossen. Super aardige man.....
Dus beetje aparte dag. Brad moest daarna werken, dus raar afscheid genomen, en ik ben met zn moeder langs een meander route, met allemaal kleine shopjes met antique etc. Door durban gereden, op een pier gestaan met uitzicht op voetbal stadion, heerlijk gegeten in pavillion, ander groot winkelntrum. En toennaar huis...
Super dagen, superweek, super verblijf in Zuid afrika.

Ik heb nu nog heel ev om te genieten van mijn uitzicht op mijn balkon. En dan naar huis? Of thuisbasis? Ik voel mij hier ook wel thuis eigenlijk?
Laten we Nederland mij thuisbasis maar noemen :) en in november wil ik graag weer terug :)

  • 07 April 2012 - 09:30

    Els:

    maar wel een mooie basis :)

  • 07 April 2012 - 14:44

    Marijke:

    Lekker onderuit je verslag zitten lezen. Samen met de foto's heb ik een goed beeld gekregen van je avontuur, dank je wel daarvoor.
    Leg je winterjas maar klaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Reisdagboek: beginnen bij Zuid-Afrika en stap 2 is Azie, China Volgende stap: Backpacken in Australie, Fiji, NZ en Bali! Huidige stap: Zuid Amerika

Actief sinds 14 Juli 2011
Verslag gelezen: 648
Totaal aantal bezoekers 42704

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 10 September 2018

Around the world

22 Oktober 2014 - 10 April 2015

Down Under!

06 Maart 2014 - 11 Juli 2014

Nieuwe ervaring, nieuw continent: Azie

01 Maart 2012 - 08 April 2012

Letsitele (Limpopo) en Durban

17 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Step by step around the world

Landen bezocht: