Kwa Madwala was Amazing! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Denise - WaarBenJij.nu Kwa Madwala was Amazing! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Denise - WaarBenJij.nu

Kwa Madwala was Amazing!

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

16 Augustus 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Gisteravond zijn we aangekomen in Kaapstad. Ik zal nog even vertellen wat we de laatste week hebben gedaan in Kwa Madwala. Op het programma stond nog de micro light en afscheid nemen bij het weeshuis en de school. Helaas was er iets mis met de microlights dus hebben we die vlucht niet meer kunnen doen (een reden om terug te gaan!!! ;)). Ook hebben we geen afscheid meer genomen bij de weeskidneren en de school. Waarom weet ik niet, maar we waren daar als best veel geweest en opzich was dat wel genoeg.
De leeuwen waren dit keer in de beurt en we zijn daar twee dagen naar op zoek geweest. De eerste dag hebben we voetsporen gevonden maar geen leeuw, de tweede dag hebben we voetsporen gevonden en savonds de leeuw. Supergaaf!
Veel rondgereden dus, op zoek naar leeuw (gevonden) op zoek naar neushoorns (niet gevonden, wel de tracks). We hebben wel supermooie wandelingen gemaakt naar allemaal toppen van bergen (Kop Hike zoals ze dat hier noemen). Onder Hike moet je een wandeling verstaand die begint in gras, en die vervelende stekeltakken en daarna echt klimmen in de rotsen! Heel mooi uitzicht, en ook een keer de zonsondergang gezien vanaf ge berg :D Heel mooi allemaal!
Op zaterdag zijn we naar Kruger National Park gegaan. Eerst hadden we een overnight, maar omdat het kamp te vol zat hebben we gekozen om een dag te gaan. Een deel van de groep die al eerder had besloten om een dag te gaan had alle dieren van de big 5 gezien (Buffel, Leeuw, Olifant, (zwarte) Neushoorn en Luipaard). Zij telde de witte neushoorn bij de big 5, terwijl eigenlijk de zwarte neushoorn telt als 'neushoorn' in de big 5 ;)
Wij kwamen in het park en hadden op 2 seconden een luipaard gemist, Helaas!! Dit kwam vooral omdat de groep fotos wilde maken van een Goodoo/ Kudu. In de ochtend zijn we niet heel veel dieren tegengekomen. Het was ook superheet. Wij waren rond 8 uur in het park en hebben voor 12 uur olifanten gezien (in de verte) en een witte neushoorn. Om 12 uur hebben we besloten om een pauze te nemen. het was superheet en dat was ook een reden dat wij niet veel dieren zagen. Na de lunch en lange pauze (van 2,5 uur) zijn we verder gaan rijden. We hebben een supergrote groep olifanten over de weg zien lopen (GAAF!!!) en 2 vrouwtjesleeuwen aan de zijkant van de weg zien liggen in de schaduw, buffels gezien bij een meertje met suoerveel impala's. Een zwarte neushoorn! Dat was heel speciaal volgens luke. Hij is al van jongs af aan in Kurger geweest en heeft al 20x een luipaard geizen en pas 2x een zwarte neushoorn. DDus wij allemaal superblij in het busje. (Owja, we waren met een busje gegaan ipv een gamedrive vehicle. Voordeel: we pasten er met zn allen in, groep was 11 in totaal. Minder koud in de ochten en avond! Nadeel: Kan minder zien, maar alles beter dan de kou hier in de ochtend en avond ;)).
Op zondag was iedereen een beetje in afwachting wat we nog konden doen. Eveline en ik wilden nog heel graag een bridge swing doen in Sabie waar de groep in de eerste wek is geweest. Helaas konden wij daar niet komen omdat er geen auto/ persoon was die ons ernaar toe kon brengen en zelf rijden was geen optie. Dus.... Nog een reden om terug te komen! :D
In de middag mochten we gelukkig nog met zn 2en mee om een impala te schieten voor avondeten. We hadden alleen een rival mee die hele kleine kogeltjes afshiet en is het ons niet gelukt om er een dood te schieten, dus geen impala als avondeten ;) Wel jammer, had wel leuk geweest als laatste avondmaal :)
Zondagavond hebben we nog een party avond gehouden, iedereen zn laatste drank opgedronken, gedanst, ring of fire gespeeld en nog laatste keer gezellig gehad met elkaar als groep.
Maandagochtend was het om 8 uuur tijd voor ons om te vertrekken. Wij waren de eerste, en moesten iedereen uitzwaaien. Samen met Naomie vertrokken we (zij vliegt naar Hongkong). In nelspruit hebben we de citybug genomen naar Johannesburg en Naomie is op het vliegveld afgezet om te vliegen naar Johannesburg. Waarom wij geen vlucht hadden snap ik ook niet, zal wel goedkoper zijn geweest... Op Johannesburg vliegveld hebben we nog geprobeerd elkaar te vinden, maar dit was echt onmogelijk. Vliegveld was supergroot en wij hadden een domectic flight en zij international.
Het was een hele symbolische dag, het heeft de hele dag geregend, natte sneeuw en we hebben zelf onweer gezien! Tranen, tranen tranen met tuiten voor heel veel. Ik heb ook tranen gehad toen we eenmaal in Nelspruit weggingen en echt afscheid hadden genomen van de laatste studenten en Brad (die ons wegbracht).
Het waren super weken in Kwa Madwala die we nooit meer vergeten. Voor mij samengevat in 1 woord: AMAZING!
Maandag avond dus in Kaapstad aangekomen. Lekker warm in de avond, rodn de 18 graden. En! Ons hostel heeft uitzicht op de tafelberg!! Overal waar je rondloopt zie je de berg, echt heel gaaf. De kammer is alleen echt helemaal niets. Twee bedden, that's it. Voor wc moeten we een kleine wenteltrap af en douche en alles ook. Maar oke, het bed is lekker en we moeten niet zueren want we zitten overal dichtbij.
Vandaag hebben we ontbijt gehad heel lekker. Ik heb zelfs aardbeienyoghurt MET STUKJES gegeten :D En ik heb ervan genoten. (Niet dat ik dat nu ook in NL wil eten hoor ;)). Daarna (om 8 uur) rondleiding gehad door de stad. Met een busje naar de Tafelberg gereden. Was maar 5 minuten. Met eenkabelbaantje naar boven gegaan, genoten van het mooie uitzicht! En daarna weer terug. Helaas heel kort, maar alle mooie uitzichten zitten in mn hoofd (en natuurlijk ook op een aantal foto's :D). Daarna zijn we nog door de stad gereden, dure wijk gezien, op een martke gelopen (Denise heeft weer een Adidas trainingsbroek erbij (A)), kleurrijke huisjes, bij een botanische tuin geweest, een kanonschot gehoord die om 12 uur precies wordt afgeschoten (heeft te maken met vroeger, superhard! Dat iedereen het kan horen ook op zee) en nog bij een supermooie, dure diamanten zaak zijn geweest.
Hierna zijn we teruggegaan naar hostel. Omgekleed want was inmiddels best warm geworden en gelopen naar V&A Waterfront.
Onderweg gegeten bij een afrikaanse tapas. We hebben echt de raarste dingen gegeten van alle landen in afrika, grappig lekker en heel apart.
Daarna doorgelopen naar Waterfront, grote haven met superveel winkels! Echt heel groot!!!! Leuke dignen gekocht en zometeen op zoek naar eten. Waarschijnlijk een pannekoekje want de lunch van vanmiddag heeft goed gevuld. In de middag ook nog gezeten bij een barretje aan de haven. En toen zag eef opeens een Rob (zeeleeuw) :D Die kwam ons even gedag zegggen van Robbeneiland :p Deze kunnen we ook zien, groot eiland met niets erop, behalve een landingsbaan en een gebouw, waarschijnlijik de gevangenis :) Dee staat ook niet op het programma van ons.
Dit was dan mijn lange lange bericht. Het is volgens mij echt een warverhaal geworden aan het eidne maar dat komt omdat ik heel veel wil vertellen maar ook weer naar buiten wil! :D
Tot volgeden bericht, hopelijk nog voor vrijdag!
Programmma komende dagen:
Naar Kaap de Goede hoop, en hele mooie rondleiding langs de kust.
Walvistour bij Hermanus, op zoek naar walvissen, apene en stranden vol pinguins. Leuk Leuk Leuk :D
En dan nog 1 dag vrij, waarop we misschien naar Stellenbosch gaan en wijn gaan proeven :D
Tossiens :)

• 16 Augustus 2011 - 17:37

Els:

ik moet toch weer even reageren hoor; wat een impressies, inderdaad alles nog een keer langzaam overdoen! je weet nu wat er allemaal te zien/beleven valt.

• 17 Augustus 2011 - 02:29

Lotte En Melvin:

Vet allemaal!! Nog gelukt om een groene voor mij te kopen? Wij vliegen vandaag van phuket terug naar bangkok! Veel plezier xx

• 17 Augustus 2011 - 11:05

Gerard:

Ga je alvast boeken voor volgend keer?
    Je moet vast wennen als je weer terug bent in NL aan minder ruimte om je heen. Afwachten hoe het is om tussen de pinguins te lopen op het strand