heel kort vanaf een blackberry - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Denise - WaarBenJij.nu heel kort vanaf een blackberry - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Denise - WaarBenJij.nu

heel kort vanaf een blackberry

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

09 Augustus 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Ik zit nu in een auto bij de paardenstallen en 2 olifantenhokken, deze zijn getraind en worden verzorgd door de mensen in het park. Van het weekend zijn we naar een slangen reptielen iets geweest waar we de gevaarlijkste slangen van z afrika hebben gezien. Ook waren er drie aapjes en voor heel even nog een paar meer, want eef en ik hadden een rekstok gevonden die stevig genoeg was om een kipo aan te doen. Helaas lukte het niet helemaal en waren onze handen op. Hierna zijn we naar moholoholo gereden. Dit is een rehab center voor dieren vlakbij de plaats hoedspruit/ essex. Het was we'll leuk om al die dieren te zien. Het is meer een soort van groot adsiel wat gebruikt wordt om de mensen te laten zien hoe de dieren leven en dat zij eerder bang zijn voor jou en je ze niet moet Aanvallen of iets anders. Dus rehab en education. Daarna zijn we naar jessica de hippo geweest. Hier leeft de bekendste nijlpaard die is opgevoed door mensen en ook op animal planet is geweest of nationsal geographic.hier hebben we gegeten en een beetje feestje gevierd voor rachelks bday. Er was niet genoeg plek inn de bedden dus heb ik op de grond geslapen, hele leuke ervaring maar niet als er iemand in de kamer spuugt omdat ze teveel heeft gedronken en iemand de hele tijd snurkt, naar op zich we'll goed geslapen. Zondags heb ik de nijlpaard gekust en hebbenm we op de terug weg helaas geen panorama rouyte kunne maken doordat de weg was afgesloten en er ghewoon teveel mistwas. Plan b was pannekoeken eten wat echt superekker was! Maandag hebben we een slaapplaats gemaakt waar we savonds met zn allen ion hebben gegeyten en geslapen. Eef was niet mee want zij was ziek, ze heeft grmssit dat we in een modderpoel hebben gezwommen ne schorpioen hebben gegetenzm zwemmen was we'll grtappig maart schorpiown is vies cruinchy en zanderig. Het slapen was koud! Elk uur heb ik mezelf opgewarmd bij het vuur en daarna weer in minute slaapzak gekropen om probetren te slapen. Wat het leukste was van deze ervaring is een suoergrote vallende ster die ik heb gezien. We hebbben ons vermaakt met spelletjes zoals een zin doorfluisteren enzo, alleen is dat best lastig om engels te nlusisteren terwijl ze fluisteren en sommigen ook nog een accent hebben :p vandaag was eemn chill dag. Heb geslapen tot 11 uur en toen was eef ook wakker en gelukkig sal veelbeter, ze hoest alleen nog heel veel. In de middag hebben e geschoten met een rival. Ik ben supertrots op mezelf, eerste target in de 4, 5 was het midden. Tweede target was een leeuw en ik raakte de neus :) nu net terug van heyt verzamelen van de olifanten maaltijd. Diyt keer niet op een tractor maar een pcik up. Op de terugweg moesten we op de takken ziTten en heb ik op het dak gezeten en heb ik me expres opvoorruit laten vallen toen we stil stonden suoergrappig:) nu ga ik warme kleren aan doen want is al weer koud helaas en ben ik trots op mezelf dat ik niet heel veel type fouten heb gemaakt op deze rare blackbeery :) tot volgende keerr! Ik ga nog genieten van laatste keer in bushhouse en daarna in kaapstad!
Ps: brad is de leukste begeleidrr en we kunnen elke avond film kijken in zn warme kamer. Luke is ook grappig en met hem praten we afrikaans :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Reisdagboek: beginnen bij Zuid-Afrika en stap 2 is Azie, China Volgende stap: Backpacken in Australie, Fiji, NZ en Bali! Huidige stap: Zuid Amerika

Actief sinds 14 Juli 2011
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 42729

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 10 September 2018

Around the world

22 Oktober 2014 - 10 April 2015

Down Under!

06 Maart 2014 - 11 Juli 2014

Nieuwe ervaring, nieuw continent: Azie

01 Maart 2012 - 08 April 2012

Letsitele (Limpopo) en Durban

17 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Step by step around the world

Landen bezocht: