Korte samenvatting van de laatste week - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Denise - WaarBenJij.nu Korte samenvatting van de laatste week - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Denise - WaarBenJij.nu

Korte samenvatting van de laatste week

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

05 Augustus 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Even heel snel weer vanuit het internetcafe in Malelane :)

Ik was gebleven bij de dag voor mijn verjaardag. Op mijn verjaardag hebben we weer stenen verplaatst. Gelukkig hadden we dit keer een truck waarop we alle stenen konden plaatsen en was het veel lichter!! Ik heb nog samen met eveline met de kinderen wat salto gedaan, handstand tegen de muur, elastieken, touwtje springen. Het was heel leuk om te zien dat de kinderen blij worden van onze aandacht :) Vooral toen ik ze ging helpen met hoepeltje, vanuit bruggetje. De tweede dag dat we daar waren wisten ze al dat ze op hun rug moesten liggen en hoe ze hun handen moesten plaatsen :) Ik hoefde dan alleen nog maar te helpen met optillen en de benen er over heen 'gooien'.
sAvonds hebben we niet veel gedaan voor mijn verjaardag. Ik kreeg een hele lekkere chocoladecake! (zo lekker om weer iets met suiker te eten, en dat zeg ik :p Gelukkig hebben we veel verjaardagen, dus met de lekkere hapjes komt het wel goed :))
Mijn cake hebben we opgegeten bij het kampvuur. VOor de rest geen rare dingen deze avond want zaterdagochtend was het tijd voor een bushwalk, en de wekker stond op 6.00 uur. Helaas duurde het in de ochtend iets langer omdat er wat geregeld moest worden ofzo, dus vertrokken we pas om 8.40. Tijdens de Bushwalk hebben we geen grote dieren gezien, maar wel echt supermooie vogels! Brad spot ze echt op een hele grote afstand, superknap. Alleen hebben al die vogels zulke rare namen, en is het ook nog engels waardoor Eef en ik ze niet allemaal kunnen onthouden. Onderweg hebben we ook "Bockdrollspugen" gedaan :p Een keutel van een bock in onze mond, een rolletje maken van je tong, en dan zover mogelijk spugen :D supergrappig...
Zaterdagavond was PARTY in Lukes huis. Iedereen was al dronken na 1 rondje Ring of Fire (drankspel), maar het was wel supergezellig! Ik had een outfit gemaakt van plastic zakjes en was een jellyfish, eef had een outfit van een oud douche gordijn en was een zookeeper. Ik ben echt trots op ons werk :D

Zondag was iedereen brak, en hebben we serieus de hele dag niets gedaan. Heel jammer, want ik voelde me eigenlijk best goed en wilde graag iets doen, had energie. Maar dit was een dagje ipod luisteren, in de zon liggen, tv kijken en niets doen.

Maandag hebben we in de ochtend conservation work gedaan. Dit was echt een ***werk. We moesten takken verplaatsen van de rand van de weg naar 3 meter verder de bosjes in. De reden hiervoor is dat de dieren die op de weg lopen dan de bosjes in kunnen en niet in een gang lopen en geen kant op kunnen. Na dit werk zat iedereen onder de krassen en bloedde, echt niet leuk!
sMiddags moesten we uit Bushhouse omdat er een groep kinderen (75 in totaal) uit Nelspruit kwam en wij daar niet bij wilde zijn. Wij gingen naar Manyatta, boven op de berg, ongeveer 10 minuten rijden.
Iedereen was zo blij toen de deur open ging van de kamers. Het waren 2 persoonskamers, en het leek op een honeymoonsuite!!!! Superlekker bend, balkon, bad en een outside shower!! Superluxe. Hierna zijn we meegegaan met boodschappen gaan doen voor de hele groep. Er ging ook een kok mee van Manyatta. Eveline en de kok zaten achterin en waren bedekt met boodschappen, we hebben echt superveel lol gehad :D Vooral Brad en ik, zat best comfortabel voorin :D

Dinsdag zijn we wel gewoon weer verder gegaan met de takken verplaatsen, helaas. Maar de nacht was wel goed geweest! In de middag hebben we buiten gedoucht, heel speciaal is dat :) De wind maakt het koud, maar het water is echt lekker warm.

Nu komen nog wat dingen die we hebben gedaan de afgelopen dagen maar heb geen idee wanneer dat was.
4x4 drive!! Supervet, iedereen mocht 10 minuten rijden, in zand, over onmogelijke stukjes weg, achteruit, zonder handen, want hij stond in 4x4 stand, Was echt heel gaaf!

Woensdag zijn we begonnen met het graven van een weg, alleen moesten we na 1 uur stoppen omdat er leeuwen op 30 meter afstand waren. We zijn nog naar ze opzoek gegaan maar konden ze niet vinden. In de middag hebben we allebei in bad gezeten! Echt lekker schoon voelden we ons daarna. sAvonds kwam Brad nog langs, en waren er leeuwen. Konden het geluid gewoon horen.

Donderdag hebben we weer aan de weg gewerkt. Nu echt voor 4 uur lang!!

Programma van komdende week:
swaziland, microlight, kruger, elephant riding etc. Ga nu weg! Naar Steers, soort Mac :D byebye

• 05 Augustus 2011 - 13:52

Els:

als je dit leest is het niet te bevatten dat je in krap drie weken zoveel, vooral leuks, kunt doen. geniet nog maar lekker!

• 05 Augustus 2011 - 14:39

Melvin:

Klinkt goed. Mijn verhaal ook gelezen? Mam, zou jij mijn mails in een mail naar Denise kunnen sturen?

Maar zus vertel Brad?^^

• 05 Augustus 2011 - 14:44

Lotte:

Sounds great!!
    Have fun en maak veel foto's!

Doe die Brad van je maar de groeten! ;)

xxxx

• 05 Augustus 2011 - 21:10

Els:

leuk dat het gelukt is een foto te plaatsen; meer mogelijk?

• 10 Augustus 2011 - 11:54

Melvin En Lotte:

Wauw wat een verhalen, gaaf allemaal! Wij zijn vandaag een hele dag in een olifantenpark geweest, echt geweldig!

Melvin heeft z'n vak gehaald trouwens :)

Have fun!

• 10 Augustus 2011 - 11:55

Melvin En Lotte:

Oeps het had bij het nieuwe verhaal gemoeten!