Vakantie in Mozambique - Reisverslag uit Praia do Tofo, Mozambique van Denise - WaarBenJij.nu Vakantie in Mozambique - Reisverslag uit Praia do Tofo, Mozambique van Denise - WaarBenJij.nu

Vakantie in Mozambique

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

23 Juli 2011 | Mozambique, Praia do Tofo

Wij zijn gisteren aangekomen in Mozamqie. Het was superlang rijden, gingen om +/- 5.00 uur rijden en kwamen om 18.30u aan. De zit was ook heel lang. Ze hebben hier niet 2 uur rijden even rusten, nee het is gewoon 4 uur rijden en dan stoppen. Je zit gelukkig niet vast met een riem, dus je kan liggen wat je wil. Wij hadden een busje waar we met zn 2 op een 3 persoonbank zaten, dus hadden we wel de ruimte om te draaien en slapen. Hoewel dat niet heel erg gelukt was bij eef. Ik ben wel in de raarste houdingen in slaap gevallen.De omgeving is hier best mooi, we slapen in een soort rieten hutjes in een stapelbed. We hebben zelfs een kussen, dus de slaapzak is genoeg. Ook hebben we al een klamboe hangen dus die hebben we niet nodig hier. Onze begeleiders vonden het trouwens heel raar dat we malaria pillen slikken want het is hier winter :p Maar iedereen doet het wel.
Gisteren hebben we weer pasta met bacon en kaas gegeten. We konden ook kiezen om iets te kopen, maar dat zag er niet super uit ofzo. en we werden gevraagd om eten te maken, dus dan eet ik dat ook op :p
in de avond zijn we naar een club geweest, ze hebben hier ook gewoon de muziek die we in NL hebben, dus was wel leuk om te dansen.
Vanochtend had iedereen een 'hangover' alleen wij niet echt. Al die engelsen zijn echt gek als er drank ik.
Wij hebben op zich wel lekker geslapen, en vanochtend als ontbijt weer brood met pindakaas gegeten. Daarna een gezwommen in de zee, best lekker warm als je er eenmaal in bent. Op het strand is het ook wel warm, alleen zijn we er net afgegaan omdat er wolken waren?!? We hadden het gewoon koud, dat hoor niet hier ;) Dus zijn we maar wat gaan eten, en opzoek gegaan naar internet cafe, en info om te duiken.
Morgen kunnen we waarschijnlijk duiken, met whale shark enzo. Eerst even afsprken met nog 2 andere meisjes wat en hoe, maar heb er wel zin in. De organisatie ziet er ook wel goed uit, dus ik vertrouw het ook wel. Nu weer lekker verder chillen in de zon :)

Owja, ook nog even de antwoorden op jullie leuke reacties:
De plaats waar we zitten in Zuid Afrika ligt vlak bij Malelane en Hectorspruit, en dan ergens in the middle of nowhere, in een park. Super rustig.
We kunnen zelfs savonds het brullen van de leeuwen horen. De gamedrive in de nacht was ook spannend. we hebben niet heel veel dieren gezien, maar het is wel leuk om te hobbelen tussen alle bosjes door :)
Helaas heb ik nu niet de mogelijkheid om foto's te plaatsen. Ze willen hier niet dat je een usb in de laptop stopt.
Kan je wel vertellen dat het in mozambique supermooi is. Lekker luisteren naar de zee en een heel mooi uitzicht op een blauwe zee, veel zand en wat groen (bomen).

De begeleider zijn trouwens heel leuk! Brad (19) en Luke (24) runnen het hele programma. Zij zijn allebei zuid afrikaans, wel gewoon blank en superaardig :) Brad vertelde ons ook dat hij nature conservation (als ik het goe heb verstaan) heeft gestudeerd om dit te mogen doen. Als ik hier woonde zou ik dat ook doen. Je mag gewoon werken en doen wat superleuk is. Gamedrive, community work, en op vakantie naar mozambique :p

Toch nog een leuk lang verhaal geworden denk ik. Misschien vertel ik morgen of overmorgen hoe het duiken was. Internet is namleijk supergoedkoop. 3 mts per minute, 40 mts = 1 euro. =D

we go back to the sun!
Engels praten gaat trouwens heel goed bij ons allebei :) het NLs wordt er zelfs slecther van ;) We mixen het nu als we met elkaar praten.

• 23 Juli 2011 - 16:28

Els:

klinkt goed, misschien gewoon een keer vakantie boeken naar mozambique?! heb je kunnen winkelen en after sun kunnen kopen? geniet van alle mooie dingen; de foto's zien we misschien later wel.
    hoe was eveline d'r verjaardag gevierd?

• 24 Juli 2011 - 10:15

JH:

klinkt allemaal super leuk. Maarre als ik je een tip geef is het dan weer niet de bedoeling dat je gaat duiken met walvishaaien ofzo. En als je dat dan toch doet: wel bewijs he?? Veelplezier!